Gott Nytt År

Ja vad skriver man...lika trött och slut som igår...fy fan...natten lika. I går vad det ingen höjdar dag...Besökte stan för å fördriva tiden, byta julklappar mm så skulle vi äta på max ochdet var en jätte bra ide...jag om inte får äta sådan mat för magen egentligen men jag har slarvat, det är ju så gott men jag får ju lida senare, det värsta var att hela stan verkade tycka att det var en kanon ide...
Det var fullare än fullast.
Någon i familjen kläckte det hemska iden om drive in...sånt gillar jag inte...inte i vanliga fall och inte med bilen full med barn och vuxna..trångt som fan och vilket kladd...vart gör man av med alla grejer när knäna inte räcker till...
Jag hatar att äta kall mat...men så blev det av flera anledningar och servetterna räckte inte så då fick man springa å hämta mera för det var bara jag som ansåg att man behövde servetter tydligen trots att det rann på allas fingrar...huvva vad äckligt...
Jag kände min oerhörda trötthet , min mage,  jag fixade inte detta så jag fick slänga det som var kvar av den äckliga kalla maten ...nej aldrig mera drive in...inte med bilen full med folk i alla fall.

Men vad jag är gnällig hörrni.....jag är en riktig sur maja just nu...en riktig surmaja.

Hoppas jag orkar med kvällen...Ska gå en riktigt lång promenad så hundarna håller sig i skinnet när gästerna kommer. Vi ska till Ulf och äta plankstek, bada i tunnan och skjuta raketer. Ja inte jag...jag ska inte skjuta raketer, jag ska övervaka hundarna...Kocco är inte rädd och detta är krutovs första...så jag ska vara ladda med räddningsdroppar och förstås så ska jag sätta mig och prata med honom idag så han är förberedd på det stora oljudet kommer, å att han är trygg och säker. Det är okej att höra och reagera men har är trygg och säker.
Det är int elätt att stå emellan två hötappar, grabbarna i familjen älskar ju raketer....och jag som inte gillar rakter för djurens skull så jag skulle vilja att de inte sköt alls....men jag får försöka göra det bästa av det.

Ja ja...än är det några timmar på detta året...har det varit bra? Ja jag tror det...ha ha  jag är för trött för att komma ihåg något och nämna något...mer än lite hundframgångar, SM med kocco, mina barn som klarat skolan ännu ett år med fina betyg och att de orkar gå dit, ni är jätte duktiga och jag älskar er så in i norden,  att de klarar så fint av att flytta varannan vecka, att ni bara orkar, ni är helt underbara finns inga ord för va d ja g känner och beundrar er. ...så har vi kärleken :-) vi hänger i hop än...särbo heter det så fint...tänk att han står ut med mig och hund ligan,...fniss tack för att du finns och hjälper mig...kram till alla mina kompisar som är bäst...fniss....
Gott Nytt År ...nu kommer jag nog inte skriva förrän nästa år...;-))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback