guldbyn - guldgran

heja heja byn !!! seger i går mot SAIK...men det visste jag ju redan i förväg...som alltid brukar jag känna in hur det går i matcher...
Har haft rejält fel 1 ggr ..men egentligen hade jag rätt ...jag kände att byn skulle förlora men när grabbarna på jobbet frågade mig så men jag vägrade säga att byn skulle förlora mot hammarby ( det är 3 år sedan om jag minns rätt)  snacka om att jag blev retat !! men det tar jag så gärna...

Efter en resa på 100 mil i går och vara i farten i 14 timmar bilresa+shopping och umgås med min dotter och mina bästa vänner maria och lasse...så var man lite trött i går när vi kom hem vid 20,45 tiden  .....
vi möttes i Örebro...där shoppade vi så plånboken blev tom...fniss...jag shoppade..inte likt mig...inget som jag gillar om jag ska vara ärlig...eller har gillat i allafall..jag är nog ingen normal kvinna tror jag...men går man med sina vänner och bara flyter med så funkar det ...blir bara lite huvudvärk:-) Det var kul igår.

Sedan blev det ett sorgligt avsked för Doris ska utlånas till deras underbara dotter Matilda som ska ta hand om Doris på obestämd tid...Detta är inte lätt...då jag besitter med de kunskaper  jag ändå har....att jag inte kan få kocco att lämna doris i fred mm mm känns inte bra men för Doris bästa och det är ju det vi alla djurägare måste tänka på...DJUREN inte vårt ego...så eftersom Doris känner "vimmerby" så väl, och jag har förberett doris mycket väl inför denna flytt, så trots att mitt ego är knäckt så är detta den allra bästa lösningen för den lilla svarta pärlan...

Eftersom vi bor i GULDBYN så måste vi i år ha en GULDGRAN... ja inte själva granen då men allt som är på....
Efter mkt tok med julfoten hit och dit så kom ulf och räddade anna och mig...tänk att det måste till en karl för det ;-( ja ja han får ta på sig lite ära där... vi tjejer är ändå bäst eller hur fniss fniss...

Så kl 22,00 igår börjde vi klä julgranen i guld...Sååå fiiint... Krutte var i sitt esse som vanligt..och ville hjälpa till...jag fick ha ögonen runt hela skallen för att hinna med å se så juldekorationerna fick vara kvar och att han inte tog ngt ur julkorgen....o herre gud...jag kände hur pulsen ökade men fick göra några andningsövningar  och räkna till 20 000 så ....så gick det bra...fniss fniss

Sedan vaknade man i morse av den lille monstret pigg och glad...lät han låta ett tag men till slut var det vara å kliva upp 1 tim innan klockan skulle ringa...(skulle ringa 06,30)...så när jag väl rastat hundarna var jag ganska så pigg så jag gjorde frukost och läste tidningen.

Nej fan...nu är rasten slut...jobbet kallar för en stund..

må gott - tänk possitivt - njut av livet
kats


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback