jul jul strålande jul

Det är meningen att julen ska vara vit...gnistrande vit...och några minus grader...julen börjar alltid tidigt och jag tar med hundarna på en rejäl promenad och insuper den underbara härliga energi som bara finns när ma när ute och går i kylan och gnistrande snö...
Men vad händer......vaknar trött...lilleman somnade om efter jag var ut kl 06,00...härligt...vaknade 08,30 igen...sovmorgon kanon....men vart f...n är snön?...ja ja..det blir jul ändå även om den är GRÖN.

Nu är det tyst och lugnt....otroligt tyst för att vara hemma hos mig när krutov är inne ;-). Hundarna fick tyvärr vara i hundgården under själva matcermonin....jag eller vi alla hade inte fått en lugn stund om krutov hade varit inne samtidigt....eller vi hade inte fått ngn mat alls kvar till oss ....i allafall så efter vi var mätte ohc belåtna och all mat i säkert förvar...DÅ fick hundarna komma in...ooo herre gud vad de härjade....kocco skrek  var är min jul klapp...ja okej...hundar kan inte skrika så...jag vet....men eftersom jag är lite kuckelmuck kärring som de säger på jobbet....så kände jag det i hela min kropp....
Det konstiga är att hon har aldrig fått ngn jul klapp tidigare...stackars hon...å vilken matte jag är ...usch jag vill inte tänka på det...Under hela tiden vi tittade på kalle anka så påtalade hon att hon verkligen längtade efter sin julklapp...hon gick ohc letade under granen....
Inte heller i år hade jag fixat något till hundarna...så jag var så illa tvungen att leta djupt i "garderoben" och tog deras favvo kex och slog in...men vad lyckliga de blev..... hon blev så lycklig när hon fick pilla upp paketet. Krutovs första jul dettaq så han hade inga förväntningar ochhan blev överlycklig när jultomten kom...det fanns inga misstänkligheter där inte...JÄTTE KUL tyckte han... Och när han fått upp sitt paket och ätit upp det gick han och plockade alla tom kartonger ohc var överlycklig för dom...han bar huvudet högt och visade oss alla att titta vad jag hittade...fniss. Det är härligt att studera hundarna och jag är stolt över krutov att ha n var så pass sansad trots 14 personer och tomte och paket mm...

Och det är så härligt å se barnens miner när de öppnar sina klappar....man njuter och man våndas...tänk om det inte duger , tänk om barnen blir missnöjda osv...man vill så gärna väl, man gör så gott man kan med den ekonomi man har.. e n strävan hela tiden.
Nu sitter jag här ensam.....det tynger en i hjärtat...men man vil linte visa. Barnen följde med sin far. De ska fira jul en gång till...med sina stora syskon (och deras familjer) Camilla, Annica och Christopher. Underbart för dom...att få fira med sina större syskon också.

Jag och min far tänker åka till kyrkogården och tända ljus på några gravar. VI började med det för flera år sedan...tidigare åkte han dit själv men jag följde med av någon annledning och har sedan dess gjort det varje år. Det är en rogivande känsla man får när ma n kommer till kyrkan, med alla tända ljus...Vi går runt och tänder ljus på farfars familje grav bland andra. Man får liksom säga god jul även till dom som inte är med. Men ja g VET att de är med oss ändå...jag är ju en sådan som  har vissa andra kontakter....e n kuckelmuck kärring... ;-)

Efter kyrkan...åker jag hem till kärleken. Föressten...glömde tacka....fick underbart vackra smycken av anna och ulf. Av Anna fick jag ett sliver armband, en lite grövre länk med ett större hjärta med gnistrande stenar på och av Ulf fick jag en guld ring .......finns inga ord....tack tack tack

God jul allihopa hoppas ni har haft och får en fortsatt bra helg..

kramar om

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback