tankar, känslor = helvete eller underbart

Finns det något som är värre än när man måste såra någon annan människa? Jo, när man sårar sig själv. Man måste vara vän med sig själv. Man har bara ett liv ( i detta livet i allafall för jag tror ju på tidigare liv och framtida liv) och det livet man har är här och nu.
Njut av livet , man ska sträva efter att vara en sann människa och snäll, försöka förstå andra människor, försöka se sina egna fel och brister. Man ska tänka possitivt då blir man possitiv, leta efter de possitiva sidor dina medmänniskor har, INTE de negativa sidor.
Leta alltid efter något gott...inte att äta nu menar jag ;-) utan efter godbitar i livet, hos människor mm mm

Lyssna på din kropp, din kropp är ett fenomenalt instument som hela tiden talar om för dig vad som är rätt och vad som är fel. Vi har alla dessa signaler ikroppen men vi lyssnar inte...när vi inte lyssnar på vår kropp så måste kroppen ta till ännu mera signaler för att du ska förstå att något är fel, vi väljer att inte lyssna, till slut orkar int e kroppen mera och då händer det grejer, vi kan få magsjukdomar, migrän, tinnitus, få rygg och nack besvär, sömnproblem , tandlossning mm mm mm
Många sjukdomar som vi har i dagens samhälle är psykiska från början men vi lyssnar inte på kroppen. Till slut blir det fysiska sjukdomar och de är lättare att lyssna på. Tyvärr är det lika för våra doktorer, de har mkt svårt att hjälpa oss när vi mår dåligt om det inte är benbrott, typ....

Alla våra känlsor och allt vi är med om lagras i kroppen, bearbetar vi do m inte eller gör något åt dom lagras det i kroppen , olika känlsor lagras på olika ställen...sakta men säkert försvagas just den platsen där just den känslan ligger och pang....slås den kroppsdelen ut...ex magen
Jag själv har fått en kronisk tarmsjukdom som läkarna inte kan göra något åt och de vet inte varför jag fått den mer än att man ka nfå den om man mår dåligt eller en ännu en underliggande sjukdom som ex canser, men det var det inte i mitt fall...Jag VET exakt varför jag fick min sjukdom och jag har lovat mig själv att aldrig mera lägga locket på, jag ska lyssna på mina känlsor och på min kropp. Gör det ni också. 

Säg 10 bra saker om dig själv varje dag,...varför hela tiden tala om för sig själv att ma när skit dålig i matte, man är skit dålig i engelska  osv.,...jag är  fet jag är ful mm mm....
Säg i stället,, jag är vacker och jag duger som jag är. Jag har ett undebart leende som smittar...osv...
Min engelska duger, jag klarar mig med den...
Jag är vacker...jag är vacker....
Jag duger, ......jag duger som jag är,..... för jag duger precis som jag är... tjo ho
Livet kommer att vara en berg och dalbana...i bland är det underbart och ibland är det ett helvete. Men vad som än händer så blir man stärkt.

Det är bara DU som kan ändra på något fel, bara du, det är Du som måste starta processen, det är Du som måste ta initiativet till förändringen. DU är ditt eget ansvar.
Var rädd om dig, VAL måste man göra hela livet det kommer man aldrig i från, EN del val är lätta en del val är svåra, svåra som fan. Men de måste göras  och det ka n göra ont som f...n... men ge aldrig upp,  det kommer en dag som inte liknar denna dag på gott och ont..
Men ta godbitarna, lev i nuet, tänk possitivt.... livet kan vara underbart :-)

kramar om


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback