trött, Tröttare, TRÖTTAST

Jagär jätte SUR :-(( jätte sur...
av flera anledningar harjag sovit mkt dåligt sista veckan, dels på grund av min mage men det finns andra anledningar också.
Min kropp skrek efter sömn...kom väl i säng runt 23,00...skönt, å vad det är härligt. Kocco ligger i sängen och krutov i sin bur...den det är ingen bur det är en inhängnad kan man säga...jag skulle få plats att ligga där. Så länge han inte är rumsren och biter på grejer så får han ligga där....
Och eftersom han är så otroligt aktiv så har ha n svårt att koppla av om han inte blir "instängd"....
Dröjer inte länge förrän jag hör alla ljud....jag vänder och vrider på mig... då hör jag hur han flämtar...han ligger precis vid min säng...efter ett tag slutar flämtandes så jag känner hur jag börjar försvinna....då hör jag kocco snarkar...men av ngn konstig anledning gillar jag hennes snarkningar, de är behaglinga och man blir tröttare av dom.... kl är nu ca 24,20....måste ha somnat till men vaknar ca 02,20 då krutov skäller ett skall och morrar till lite...då är det anna som går och lägger sig...konstigt...han har aldrig brytt sig tidigare varför just i natt.
Då känner jag hur himla varmt det är i sovrummet...sovrummet ? jag ligger i en omgjord hall....så min säng står mot ett element...kanon men finns ingen annan utväg....ligger ohc vänder och vrider på mig och jag klagar för mig själv men orkar inte sätta mig upp för å stänga av elementet, hör hur krutov flämtar och hiar...det är varmt åt honom med...men kocco hon njuter...och sover...
Efter att ha vänt och vridit mig och förbannat mig själv att jag inte orkat stänga av elementet inser jag att jag måste göra det om jag ska få någon sömn alls....sagt och gjort..NU är elementet av....ganska så snart känner jag med foten på elementet att det blir svalare...psykologiskt skönt...
Tar ngr djupa andetag och försöker sätta mig i något lugnt...känner hur jag flyter iväg....och vips hörs jag krutov bemästra gallret....upp och försöker få in han i sin bur....sååå skönt nu ligger jag igen...
Ännu en gång...känner jag hur ögon locken blir tyngre och tyngre...måste ha äntglien fått slumra in....så vaknar jag av att krutov ännu en gång fått upp gallret ohc försöker nu kliva upp i sängen....jag känner att jag orkar inte reagera utan han får väl komma upp i sängen....men han blev så yr och pigg så han kissade på sig...i SÄNGEN...nu kom inte synda floden och jag han reagera så vi for upp....skyndade mig att dra av påslakarnet så inte täcket skulle ta skada...jag hann...lite flyt ska man ha.
Ja ha...kl är strax 07,00 så jag drar på mig morgonrocken och är på väg ut med hundarna, innan jag hinner ut i hallen så ställer han sig och släpper syndafloden.....jag försöker få honom att sluta för vi var ca 3 meter från ytter dörren...men icke...
Ut med dom ...där står jag på alla fyra och skurar upp hundpink...jag är så trött....vi går en promenad runt på åkern...in och ger dom mat...jag läser ljusnan och får läsa om mina klubbkamrater...jätte kul...och äter min frukost.

Nu minsann ligger han oc hsover så gott så gott....funderar på om jag ska lägga mig och vila lite men om 40 minuter ska jag väcka de andra...vi ska till stan och handla lite... usch för å gå i affärer....
Jag tror jag sätter på kaffe och sitter här vid datorn i stället trots att jag knappt kan se vad det står...ögonen är så trötta och de värker...

Jätte kul med hund...fniss fniss...men utan dom?! ALDRIG i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback