pulka åkning 12 april

precis när jag skulle ut ohc träna hund säger sonen och kusin barnen att vi ska till backen och åka pulka... det är faktiskt snö kvar där... och ?! Det skiter jag i för jag vill träna hund ! hade jag lust att säga... men jag ska ju vara en vuxen kvinna så jag frågade lite fint om sonen ville att jag skulle stanna hemma, skönt å slippa henne tänkte jag då...
NÄ TOK... du ska följa med.... (fan hjärnan gick på högvarv... hur gör jag... ska jag svika sonen.. nä tok heller... men jag VILL TRÄNA.... )
Det slutade med att vi åkte i 2 bilar för alla fick inte plats och syrran min skulle ju med... jag och hundarna i en bil ohc resten i den andra... bra fördelat tycker jag;-)

Väl framme togs alla kälkar ohc pulkor fram och de började knata upp för slalombacken... det tog tid... Så under tiden tog jag ut ena hunden och tränade... gick mkt bra ohc jag är ju så full av träningsiver ...

Hund nr 2 gick också mkt mkt bra... fanns inte ett spår av det bus han hade för sig på kursen.... NU minsann skulle de har sett honom... vilken kille...fniss..

Barnen ,, nä jag har inte glömt bort dom... jag tittade varje gång de åkte nerför... jag lovar.... Var faktiskt riktigt kul... gick fort som bara den... det blev många skratt och hundarna fick avsluta träningspasset med att springa i snön i backen... de stor trivdes ohc vilken konditionsträning de fick... de sprang upp och ner, upp och ner om och om igen....
Vilken underbar kväll... solen sken och det var hyfsat varmt också.... vi var hemma 20,30
Kan vara ganska så kul i en slalombacke :-))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback