Usa

Hej på er allihopa!
Det har gått ett antal dagar sedan vi kommit hem men jag har inte haft ORK att skriva något, har heller inte packat upp resväskorna. puh!

Vistelsen i USA har varit mkt mkt bra... summan av detta landet är att jag skulle inte vilja bo där... Vi bodde i Milledgeville, i staten Georgia...
Jag tyckte att man märkte fortfarande skillnad på svarta och vita... man såg det på boendet, yrkena mm. Fick det även bekräftat via en lärare där. tyvärr

Sedan detta socker beroende som alla verkar ha... fett och socker !!! en coca cola på 2 liter kostade 1 dollar = 7 kronor... mindre än vatten. Chips mkt billigt... minns inte priset där... Helt sjukt.
De sockrade allt...

Sedan denna miljö bov med stora bokstäver.... det fanns inga trottoarer ! därför att folk gick inte... de åkte bil! om de så hade 100 meter att gå. Jag lovar. När iv var ute och gick stannade en del i bilarna och tittade på oss... en del fortsatte sin färd men saktade ner ohc tappade hakan.
Allt var i engångsförpackningar... vår hotell frukost intogs i pappers muggar, pappers tallrikar mm mm... sjukt!

Vi blev bjudna på en strand dag/kväll och en riktigt amerikanska barbeque fest... där det flödade i dricka och CHIPS! ... korv med bröd eller hamburgare med bröd.... men det fanns en liten skål med morötter....... :-)

Summan av denna resa.... mkt mkt häftigt att få uppleva allt detta vi gjorde, alla barnen skötte sig mkt mkt bra...
jag återkommer med bilder så fort jag får hjälp med att få in dom i datorn....

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback