blåsigt värre:-(

Oj vilken blåst! mina nya trädgårdsmöbler blåser all världens väg...  jätte trist... att leta reda på dom och ställa upp dom och vips har de blåst bort igen. Bara hoppas de överlever denna blåst...
Det är ju snart dags att ställa in dom men det tar emot att tro att sommaren är över för denna gång... jag vägrar...trots att naturen börjar göra sig hörd...
Det börjar komma gula löv.... trist värre...
Men höstarna kan vara mkt vackra med all färger huller om buller..... inte så tokig hösten heller:-) bara det är varmt och solen skiner;-))

Jag har tränat hund, det har varit vindövningar med båda hundarna . Jag har tränat platsliggning.... och igår låg han faktiskt riktigt bra... efter halva tiden glömde han dock bort vad han höll på med och såg en fluga!...de ni en fluga!...
å innan jag han reagera så hade han hunnit ställa sig och lägga sig igen.... pust...  verkade som han precis när han hade ställt sig upp för å kolla in flugan så kom han på ..oj oj...o så la han sig....såg lite kul ut.... Totalt låg han 4 minuter.... Vilket framsteg... jag är så glad och stolt över honom... tänk att han låg i 4 minuter.... .. ni som känner honom förstår min känsla! och ni som inte känner honom har kanske svårt att förstå att ha n inte kan ligga....

Igår jobbade jag från 07,00 till 21,30... med en rast på 2 timmar så jag kunde hem och gå en skön promenad med hundarna... stackars dom... men pappa hjälpte mig lite under dagen.... Vi hade ledningsmöte och satt så länge...
Tyvärr ska vi ha det varannan vecka... så stackars hundarna får det inte så lätt den dagen.... men jag får smöra lite för "morfar" så hjälper han mig säkert.
Tyvärr igen... krockar mötena med mina djurprat som jag bokat... och tyvärr ... så är hela september full proppad med aktivetet så jag vet inte hur eller när jag ska få in dom i almanackan....
Ni hör vad negativ jag låter alltid... det gillar jag inte...:-)
Lederna mina gör mera ont i detta väder...hm

Nä det är nog dags att jag rycker upp mig.. och börjar tänka positivt ... blev påmind av det av en  "mailvän".. :-)
ja ja ... detta var verkligen rappakalja...:-)

må gott i blåsvädret... det blir nog lite hundträning idag igen...

huj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback