hundprat

Härligt att träffa hundgänget... vi har så roligt,vi hjälper varandra, vi stöttar varandra och vi förnedrar varandra;-))

Gårdagens träning både bra och mindre bra...
Det som var bra är ju att jag kommer mer och mer till instikt hur han är... jag tappade lite koncentration och blev lite irriterad...
Oj så känslig han är...
Nu blev jag stressad av att alla stod och tittade när jag tappade focus, krutov reagerade på en gång men en fel grej och vips var jag där och talade om att jag var lite missnöjd( jag höjde rösten )... så brukar jag inte göra...hm resultatet av det blev ju a tt han blev mera förvirrad och jag mer irriterad...
Blir så matt på mig själv att jag tillät mig att bli så... ja ja... man lär sig hela tiden:-) bra va?!

Änne en lite rolig grej är att jag kan länka ihop två moment... halv klara i och för sig men ändock!... för 3-4 månader sedan så kunde han inget... men vi tar det lungt ändå...
Han älskar att hoppa så jag utnyttjar det lite... han får hoppa som belöning:-) när han klarat första momentet bra...
jätte kul tycker han att det är...:-))
Men som mina kamrater säger... han är inte lätt din krutov... Du har att jobba med... på gott å ont.

Han är min 3 hund som jag tränar och de är så totalt olika dessa tre individer... (Fhelix, kocco och nu krutov) Men man lär sig så mkt.

I kväll hoppas jag kunna komma ut i skogen för spårträning... det är ett tag sedan nu.... det är så kul att träna hund... :-)

huj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback