blandat kompott

i går blev jag bjuden på julbord genom en leverantör på jobbet... Vi var till Kilafors herrgård... mkt mkt god mat. J ag är rejält kräsen på julmat.... men allt jag tog var mkt gott... jag får ju vara så försiktig för magens skull och kan itne äta allt men jag klarade magen coh jag njöt verkligen.

Till dagen i ära hade jag klänning, högklackat och lite fina smycken som jag fått låna av anna... allt var hennes utom klänningen faktiskt..... faktiskt riktigt kul å klä upp sig lite kvinnligt.. jag förstår inte vad som händer med mig;-)) har aldrig upplevt så tidigare...

Mina jobbar kompisarna tyckte jag var fin... inte van å se mig så...fniss... chefen frågade på eftermiddagen...
- hur känns det Kats å gått i klänning hela dagen då? fniss fniss

Senare på kvällen bar det iväg till kyrkan då det var lucia kröning....ÅÅÅ vad flickorna var vackra.. fin musik och förståss sjöng Agneta Håkansson Gabriellas sång som får mig att gråta hysteriskt...  tårarna forsade på kinderna... jag borrade naglarna in i händerna för att försöka förhindra syndafloden...pinsamt men den är så träffande....  Första ggn jag hörde den fick jag den av en hundkompis...
hon sa - kats, den här ska du lyssna på....  Jag grät hysteriskt.
Nästa gång var jag och anna på semester med "vimmerby" i Rättvik... Maria fick för sig att vi skulle titta på film.. så där satt vi i förtältet ohc tittade på denna film... när hon sjöng låten... grät jag hysteriskt.... jag riktigt satt och ... ja...pinsamt...men så träffande för mitt liv...

Efter kröningen ville vi fira anna och passade på att ha  glögg provning hemma hos mig.
Vi hade 6 olika glöggsorter... oj vad spännande... mkt mkt gott..Jag ä raboslut ingen frälsare av glögg och har väl mest druckit för att det känns ofint att tacka nej när ma n blir bjuden...
Men nu hade vi choklad glögg, vanilj glögg, hjortron glögg, vanlig glögg, starkt glögg och en sort till som jag inte riktigt har kläm på vad för smak det var... men säkert ngn vanlig smak....
Till det hade vi pepparkakor, nötter och allt sånt där som man ska ha..
Vi hade det jätte mysigt kring bordet...alla på gården var med... mkt mysigt..

Dagen idag är seg...vet inte om det är vädret ... har varit ute o hc spårat med hundarna och gått en lite promenad och det känns som man har astma... är inte kry i kroppen... så jobbigt... men det går väl över nåt tag....

Fick inbjudan om att åka till Vimmerby i nyår:-))  ... vännen vill helst bara sitta hemma i soffan ... så vi får se om jag åker själv.... jag och hundarna....

nä nu måste jag ta tag idagen...kramar om:-))

Kommentarer
Postat av: Sara

vore trevligt om båda två kom ner. :) hihi..

2007-12-08 @ 22:01:55
Postat av: Annette

Anna var sååå fin som tärna, ja alla var ju jätte fina så klart.
Simon sa att "tårarna bara rann på Kats" visst är det skönt när man kan, och törs visa sina känslor, det är en gåva som man fått, och ska vara tacksam för tycker jag.
Kram på dig Kats! // Annette

2007-12-09 @ 16:51:25
Postat av: Matilda

Det är klart att ni ska komma ner! *blink*

2007-12-09 @ 18:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback