lite små prat

Dottern i huset är på julbord med Robin och kommer väl hem sent antar jag... blir väl lite fest efteråt antar jag.

Så sonen och jag gjorde hemma gjord pizza och smaskade som bara den... gott gott...:-))
Strax efteråt kom de och hämtade lill stumpan... oj vad hon protesterade... Men det har jag känt och sagt till Ulf... Jag har pratat med alla kattungarna ang deras flytt och förberett dom på det nya hemmet... och det har gått jätte bra och de har så villigt följt med och det har gått jätte bra ... de har liksom tagit över det nya hemmet på en gång:-)

Men jag sa till ulf redan för ngr dagar sedan när jag började förbereda lill olga... hon vill inte... hon blir så frustrerad när jag pratar om det nya hemmet ... jag har svårt att nå henne... Det har inte känts bra....
Idag har jag pratat med henne också men hon vill liksom inte lyssna... hon har varit extra go så ni kan inte tro... Det kändes verkligen hårt ihjärtat...fy fan..
När de kom så svepte jag in henne i en liten handduk som luktar oss och sa de sista orden som skulle följa med henne...Då börjar hon å jama och sprattla mm... oj oj inte kul... jag hoppar innerligt att det går bra och det är en mysig familj så det ska det nog göra....
De är i allafall berädd på att julgranen kommer att vara vält ngn dag här:-) ... helt rätt antar jag...

Min mage är i katastrof igen.... men efter julmaten i morse, den otroligt äckliga tårtan och pizzan i kväll... kan det inte bli annat... mitt midje mått i kväll har nog ökat med ca 9 cm... Ulf kom här för en fika och han höll på att tappa hakan när han såg min mage....  det går inte att beskriva hur stor den blir.... :-(( och hur ont det gör...

ja ja nu är det slut gnällt.

 i morgon är det promenad som gäller så fort man slår upp sina blå... sedan blir det lite att packa igen för det är bandy i morgon borta mot skutskär.... kommer hem ca 20,00... jätte kul... det får ni ta precis som ni vill....

Söndagen måste ägnas först och främst till julklappar då jag har fått vänta in lönen... när klapparna är klara så är det lite städning mm och så ska granen in... har tyvärr inte hunnit och haft orken till granen än... OM inte min kära dotter kan överaska sin "gamla och trötta" mor med det..:-))... (hoppas hon läser detta:-))

Måndag=julafton... härligt.... då blir det en lååång morgon promenad ca 2 tim med hundarna... innan julen får komma på riktigt... det är verkligen en skön start på julen... har liksom blivit en tradition att just den rundan ska man gå på julaftons morgon:-))

ja ja... nu ska jag sätta mig i soffan en stund ...huj

Kommentarer
Postat av: Carina

Usch vilken smärta du måste ha om du ökat så hastigt :( Du väntar väll inte kattungar ;)
Klart Olga todde hon skulle stanna hos sim mamma när hon fick stamnna kvar när de andra syskonet efter det andar försvann och hon fick all tid och uppmärksammhet själv.

Postat av: kats

fniss... fniss... när inga kissungar här inte fniss fniss...

jo.. hon och stor olga har haft riktigt kul sedan lill olga blev själv...

2007-12-21 @ 21:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback