sjuk jul

sitter här och fryser... och tänker på hur det har varit denna jul...
Sonen väckte mig 04.00 till julaftons morgon... han kräktes....:-( 1 gångi halvtimmen var vi upp ända fram till eftermiddagen.... stackarn... visst lite synd om mig med som var upp men jag mådde ju i allafall bra.

Tur nog hade vi bestämt dagen före att vi skulle äta hos syrran i år... vi har varit hos mig i flera år på rad här såhon tyckte att nu var det dags för henne att få stå som värd... å med facit i hand var ju detta kanon med tanke på vad som skulle hända...

Sonen var mer eller mindre borta mellan spy attackerna...  och dotterna i huset förtvivlad då vi inte visste om vi friska fick gå ner till syrran å äta eller om mat skulle läggas upp på tallrik och ställas på trappen för hämtning.... de tänkte på de äldre, speciellt mamma då hon är klen och nyss legat så vore det nära katastrof och hon skulle bli dålig igen.
Åååå hundarna ganska så på! förståss denna morgon... det blev inte lååång promenad denna morgon... första ggn sedan 96 tror jag... men traditioner är till för att brytas eller hur:-)

Älskade ulf räddade oss... han kom å hämtade hundarna och tog med dom till skogen... vilken lättnad... det är inte lätt att försöka göra alla till viljes....
Ulf och jag bytte julklappar mitt i virr  varret.... jag blev så lycklig så jag började grina...fniss... jag fick en träningsläger hos svartberg... tjoho vad jäkla kul!!!

Sonen var så dålig hela dagen och kvällen så han missade allt... mat, kalle julklappar... han orkade inte med det...
På juldags morgonen vaknade han ganska så pigg ohc var uppe hela dagen fram till 16,00 då han började bli klen igen... å inte undra på det... från helt utlagen till att vara på benen... fick leda honom till sängen och lovade dyrt å helgit att väcka honom till Tomten är far till alla barnen....

Pappa och jag brukar åka till kyrkogården när vi har tomtat klart för att tända ljus på gravarna... men jag kunde inte följa i år då det var som det var här hemma....
Kändes konstigt.... det är mkt vackert på kyrkogården då och man får en till insikt när man går där i mörkret och ... ja... det är mäktigt på ngt vis.... det känns i hjärtat....

Anna började på julaftonskvällen med att vara lite hängig.... åkte till Robin när vi hade tomtat klart...  när hon kom hem i går hade hon rejält ont i halsen...... då däckade hon framåt 16,00 tiden tror jag det var... sedan har hon legat hela eftermiddagen och kvällen... hela dagen  i dag...

Hon och Robin som skulle till "fjollstan" i morgon för att mellandagshandla....... bara att hoppas att under sker:-)

Sonen är hängig i dag också... men fått i sig pannkaka mitt på dagen... och ris och kött nu....

Vi var bjudna till sväres på mat nu på kvällen men jag lämnade båda barnen hemma... ja annna för dålig förstås men daniel kanske hade kunnat orka men .... jobbigt att träffa folk när ma ninte är 100....

ÅÅå jag fryser som fan... vet inte om det är min tur nu...

tränade hundarna lite idag i allafall och det gick bra.... skönt för det har varit lite motigt med det... vi går inte framåt känns det som... ..

Försökte göra mig till å göra ett bildspel och skicka en julhälsning på det sättet iår... men det krånglade som fan... ja det var /är en historia för sig det...men vill bara säga att jag har inte glömt bort ngn utan det har liksom bara inte fungerat... får skicka vanliga på det gammla sättet ni vet;-) med vykort ohc frimärke;-))

nä nu ska jag ta en filt ohc krypa upp i soffan med hundarna och sonen...

Tack syrran + familj för att du fixat all mat... tur att vi bestämde det så... ngn mening med allt...
Tack ulf för all hjälp med hundarna och för den fina presenten.
Tack mor och far.
Tack mina älskade barn.....Ni är bäst... vad gjorde man utan er! Love you !

Kommentarer
Postat av: Carina

Usch :(
Hela julen sjuka "barn"
Hoppas ni kan ta igen det i nyår istället och kallas lite då.
Kram

2007-12-27 @ 16:41:09
Postat av: Kajsa

uscha, jag lider med er hela bunten. lät inte roligt alls.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback