div

... det började på planet, satt med en äldre herre. Han var frågvis men på ett artigt sätt. Visade sig att han hade varit mkt i Edsby/Voxna trakten på jakt... representations jakt... Han var mkt imponerad över byn och deras utveckling.

Efter en dag i Egypten kom det fram en kille, Anders... han såg att vi var från byn ( ulf hade bandy tröja på sig.... så förhoppningsvis var det för det ohc inte för att vi såg ut som bonnläppar;-))
Han hade bekanta här uppe och det visade sig att jag kände frun....  Anders själv var mkt imponerad av byn och var mkt väl informerad över bandyn osv... kul.

Vi  träffade ngr till som alla var imponerad över lilla byn och vad vi har drivit igenom.... en bandyhall mm.
På planet hem träffade ulf en annan äldre herre som inte var idrotts intresserad MEN följde med i media när det gällde bandyn och byn... han visste exact vad byn presterat i matcher mm mm...

Ute i vida världen är tydligen byn lite känt för sin kämpa insats inte bara på bandyplan utan att vi på en så liten ort har lyckats med ngt som ingen annan lyckats med... att bygga en bandyhall med egna medel osv.... Kul tycker jag... att byn berör Sverige.

 typisk kommentar på gatan i Hurghada... ni får ursäkta min engelska men jag tror ni förstår ändå..
de: were are you coming from?  jag: sweden
de: tjena tjena mitt bena...
de: polis polis potatis gris
de: hej hoppa loppa  lilla loppa
halva priset, ... kom kom

Jalla jalla = skynda skynda
ja ha.... nu glömde jag vad jag skulle skriva mera.... kanske beror på att jobbet kallar... få se om minnet kommer tillbaka..

innan jag säger hej... tror ni att min förkylning är borta?! NEJ tok heller.... jätte snorig är jag.... 3 veckan nu... lite synd om mig va... fniss fniss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback