fika fika fika

idag har det varit kallt...brrr. Jag ohc grannen hade bestämt att vi skulle till skogs ohc träna lite bevakning. Eftersom det är semlors dag i dag så bestämde vi också att vi skulle slå till med extra gott fika... För fika måste man när man är i skogen och tränar... om det bara så är kaffe... så är det så härligt...

Jag köpte fika och grannen stod för kaffet... VI träffades i skogen... mkt snö har det kommit...  vi tränade hund och det gick kanon bra... när vi skulle ta fram fikat kommer kärleken...:-)... så precis. Och jag hade faktiskt semlor över.

Vi lät hundarna springa och leka medans vi fikade... det var kallt som fan och hundarna var så frostiga och jag frös som bara den ! Men gott var det... jag fotade lite men jag kan inte få över bilderna till datorn så jag hoppas anna kan hjälpa mig så får ni se vilka smaskiga semlor vi mumsade på.
Mariannne stack för hon hade et t möte kl 18,00... kärleken hade möte kl 17,30 så det var lite bråttom för kl hade hunnit blivit 16,50. nästan 2 timmar i skogen...

I allafall så visade det sig att kärleken hade kört bilen lite snett så det skar ner i diket... han och jag kämpade på men fick ge upp och ringa efter hjälp... Tack Tomas för att du kunde ställa upp... MEN vi lyckades inte heller... Thomas kände till ngn som bodde i närheten... han åkte dit för att låna en traktor MEN traktorn fungerade inte.... under tiden ringe grannen Marianne och undrade vart vi hade tagit vägen och erbjöds sig snabbt att vi skulle få låna hennes hundbil...absolut den bästa hund bil vi vet... en gammal gammal 4 hjuldriven bil men så bra... Jag tackade så mkt men sa att vi redan fåt t hjälp....
MEN det visade sig att traktorn inte startade så jag fick ringa och fråga om vi fick låna hennes kära bil ändå...

TACK TACK marianne för lånet av bilen... en klippa !! både bilen och DU! fniss... 1 timma senare var vi hemma och ulf en halvtimma sen på mötet... 
ja ja MEN fikat var gott och träningen gick bra... DET var det viktiga.... :-))

om en halvtimma är det... mitt favvo program : det okända....
från det enda till det sjunde...
I morgon är det hundpromenad bara  ingen träning och sedan är det ön som gäller...sonen har match och jag sitter som speaker och ev matchsekreterare också.... få se om jag får hjälp... det blir så kul... jag har missat två matcher nu på grund att sjukdom och resan så nu är jag laddad...

 ha det bra
kramar om

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback