hjälp

Måste bara få berätta detta innan jag pratar om min semster...

När vi kom hem sent på fredags kvällen var ju "vimmerby" redan incheckad hemma hos oss. Det var 3 två benta och 2 fyrbenta. Nu var det inte "hela" vimmerby  som var  med ... 2 två benta var kvar i staden.

Lasse har hjälp mig med datorn...suttit minst 2 dagar och slitit sitt hår ohc då måste jag meddela att Lasse är den mest intiligenta som jag känner och som finns.... och han har fått suttit i 2 dagar !  minst.... Men vi har underhållit honom lite med mat, dryck, skoteråkning och bandy matcher så visst har han fått lite underhållning också.
Anna, Maria och Matilda.... :-)) vi har roat oss  värre.... vi har roat oss  som  bara "kärringar" eller ska jag säga "flickor"...  kan.... fnittra, skratta, flamsa, dricka vin, FIKA och  shoppa mm. :-)) jätte underbart. ( jo jag kan tycka att shopping kan vara roligt... det är ju inte min vanliga last precis...kärringen mot strömmen)

Tack vare flickorna... har jag nu nya gardiner och de är uppsatta utan att jag spikade upp dom... de är uppsatta på riktigt vis!  Spikade upp gardiner ?!... jo det är sant men det är en annan historia.... :-)
Vi åkte till stan och tittade och tittade och tittade överallt kändes det som, vi gick hit och vi gick dit... vi räknade och räknade för min ekonomi tillåter inte och jag har väl heller inte så stort intresse av mitt hem coh tycker att det är en lite onödig utgift... gardiner... hm... men julgardiner borde ner det inser till och med jag... så efter mkt letande och en fika.... å fika är jätte viktigt... jag älskar att ta en fika.... så efter en fika med mkt kaffe och bakelser så löste vi världproblemen och hade tillräcklig med ork att ta tag i shoppingen igen... då hittade vi mina gardiner i ett nafs... och billigt blev det.

Medans jag rastade kocco ohc yrvädret krutte... så strök Maria och Matilda gardiner ohc Anna pysslade blommer mm. De pysslade och möblerade om ljus mm så när jag kom tillbaka så var det såååå finnnnt...
Jo jag hjälpte till lite innan promenaden.... men krutov tyckte att nu jäklar måste han få göra något , varit stilla och inne hela dagen...det föll honom inte på läpparna...

Sedan gjorde jag en frukt drink som belöning till oss alla ( mixern är tillbaka ) och vi satt i köket ohc var stolta över vårt arbete och beundrade förändringen.... vad så lite kan göra så mkt...

Tusen tusen tack "vimmerby" ... älskar er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback