synd att jag inte är 41...:-

för då hade jag  undrat om jag är 14 i stället... nu är jag 43 och kan inte vända på siffrorna ... 34 nä inte lika omogen då som 14....

Idag skjutsade min snälla far mig till jobbet (började kl 07,00) för det snöade värre än värst... och då passade jag på att ta på mig mina högklackade stövlar... det är så kul att ha dom, dels känner man sig lite kvinnlig och killarna på jobbet blir lika chockad varje gång... Jag med högklackar ! ohc sedan när jag går klickar det så i golvet ni vet... varje gång jag går in i fika rummet så vänder de sig om liksom för att kolla vem som kommer...
 Å varje gång säger jag till dom.... Nej det är ingen pingla den här gången heller... bara jag.... :-)

Hur som helst... snöandet fortsatte hela dagen och när det var dags att gå hem slog latmasken in med hård kraft.
Jag ringde till min far.... ha n förstod direkt att jag ville ha skjuts. Men tyvärr så var han lite upptagen så det skulle dröja lite men jag kände...fan jag har jobbat över 2 tim redan...JAG VILL HEM.

Men jag ville inte pappa skulle känna sig jäktad att komma på en gång, så jag säger inte att jag VILL HEM NU!
Då säger han : Du får absolut inte gå hem i dom där skorna ! och inte hade du täckbyxor heller...
 Nej då säger jag lite besvärad... för det kändes som man var en barnunge....
Jag sa: jag kollar med ngr av killarna de kanske har ärende till byn.

Hur som helst så kände jag dirket när han sa: du får inte! .... Jag ska !!! gå hem !!! ... Så sagt ohc gjort... utan täckbyxor och i höga klackar försöker jag att vandra hemmåt.... en normal promenad i rask takt ca 25 min... hur lång tid det tog idag... vet ej...men en ny erfarenhet är att att plumsa i snö med höga klackar är ganska så bra... man har bra fäste... ha ha...men fruktansvärt obekvämt! Sedan blir det halt som fasiken när man kommer ut på skottade trottoarer... och de blir kallt om fötterna -(

Jag kände mig som en trotsig tonåring...ja ca 14... men å andra sidan skulle nog en 14 åring vara för lat för att gå...de satte sig nog hellre vid datorn på jobbet och väntade in sin käre far, om det så tog 1 tim... men inte den här 14 åringen... hon blev trotsig och skulle minsann visa att : DET GÅR VISST ATT GÅ I HÖGA KLACKAR I DJUPSNÖ OCH INTE ÄR DET KALLT HELLER ;-)

Väl hemma blev hundarna glada att jag äntligen kommit hem... så jag skyndade mig å byta om och tog en promenad i skogen .... i vargskogen.... en härlig vinter promenad i halvt snöstorm... nä nu överdrev jag lite...men det snöade som fan.... men det är skönt efteråt.
(Vargen går bara nedanför min åker..... folk har sett den /de jaga rådjur här.... jätte kul jättekul..)

Jag har lärt mig en sak idag... :-) jag som svär ganska så mkt....fick lära mig att... att svära är ju bara en förstärkning av ett verb.... :-)) visst lät det bra !?
Det tog jag till mig ... så enkelt va..

Nä hörrni... nu ska tonåring gå och lägga sig...för nu är hon tillbaka till sina 43 år... ganska så skönt...
Dåligt med sömn i natt så bäst jag lägger mig i tid....
hörs mera..
god natt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lustigt det där med åldern, spegelbilden och känslan är inte riktigt överens! 14 åringen finns liksom kvar i en!
Ha det gott!
Kerstin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback