träning

vad händer..?... :-) jo min lilla buse...kanske kanske börjar växa upp... vågar jag verkligen skriva dessa rader fniss... Vi var och tränade i tältet igår... började med Kocco som som vanligt är lättsam på hemma plan... hon gör allt så fint och prydligt, igår även med rejäl laddning då vi inte tränat på flera veckor. Lite strul var det med att sända henne till kon... av ngn anledning har hon svårt med det om vi gjort ett uppehåll på ett tag... men annars gick hon mkt mkt bra och hon börjar nog bli van elit momenten... så jag hoppas nästa tävling i mars... att vi får poäng på allt även då ....

När jag var klar med Kocco tog jag ut Krotuv... som vanligt är mitt mål att få honom lugn och fin och kontaktbar... och hör och häpna var han det på en gång... ja ja lugn och fin...fniss...fin är han ju alltid;-) lugn var han väl inte fniss men han var inte stressig utan han var pigg ohc alret kan man säga....
Trots en hel del störning i tältet där grannhunden Allis arbetade endast 5 meter i från honom och han höll sig till mig och vi jobbade med lite olika övningar ...låter kanske avancerat men tok heller, .. det var bebis övningar... jag ville inte ha upp stressen på honom utan bara göra lugna övningar...
För första ggr gjorde jag en lite platsliggning med honom. Det var grannen och allis som ställde upp... Allis är helt suverän för hon är så lugn och pålitlig.... han har ju inte kunnat ligga still alls så varför jag överhuvud taget kom på tanken att ens försöka prova... förstår jag inte... men så blev det och han låg ... 20-30 sekunder kanske mera... tittade inte så på klockan... han låg och tittade på mig hela tiden och var mkt uppmärksam på vad jag gjorde. inte en gång reste han sig...??!!  Jag är så stolt över honom och det fick han veta ska ni veta... fniss...
Lilleman kanske kanske håller på att växa till sig... ska bli så himla kul att träna vidare... bara jag kan förvalta detta energiknippe som lätt går över till stress och fläng... :-))

Nu jäklar är det äntligen helg....

Trevlig helg sug och svälj... var det ngn som sa....;-)
Kramar om

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback