utveckling eller slump

Idag var vi några som åkte till skogs för å träna bevakning.. med våra valpar...fniss... unghundar..

Jag är mkt förvånad över herren här.... detta är andra ggr vi tränar ljud ohc då första ggr  var han hysterisk !!! men nu gick det bättre, mkt bättre... det kom pip, en hel del det måste jag erkänna ohc start skall...fniss... men mkt stor skillnad från förra ggr... första övningen var han tyst och tog ljudet bra och drog ut... men andra var han uppjagad före ohc vi fick varva ner lite... när han tog ljudet så kom pipet....  ja ja men bättre än sist i allafall..

Kocco fick träna hon också... mkt mkt bra....tog ljudet bra och drog mig ut...fiiint.

Vi tränade även basläger ohc det funkade mkt bra. Krutov pep lite i början men blev tyst... han satt och tittade , bökade lite i snön, ohc gnagde lite i ngn gren men ingen stress utan bara höll sig sysselsatt emellanåt,...

I morgon ska jag träna lydnad igen i tältet... härligt... har precis anmält mig och kocco till 2 lydnadstävlingar i mars....  det är så kul att tävla....

nu måste jag skynda mig i  duschen...ulf hämtar mig om 7 minuter ohc jag sitter här... o duschad ohc har ej packat... tror ni jag hinner...?? luuungt... klart jag hinner.... puh...
ha en bra kväll

kramar om

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback