härlig dag

Idag har det varit ngr minus grader och solen har varit framme. Vi åkte ut på isen för å leta en mörtstuga. Packade fyrhjulingen med mig och hundarna, Pontus och hans kompis Klara. Ulf körde.
Vi letade och letade men hittade ingen.  Han tyckte jag skulle anävnda min mediala förmåga men som djurvän jag är så avstod jag ;-))
Hundarna stor gillade detta...de lekte och sprang och hade jätte kul.
Efter 2 timmar frös jag så så jag började gå hem, då stötte vi på lite hästar och det var en ny upplevelese för krutov...han har sett hästar tidigare men inte så nära. Efter lite  skall coh lite tjafs så fick jag honom å sätta sig. Sitta lungt och titta...inte det enklaste om man heter krutov.

Två nöjda hundar har nu sovit hela den här eftermiddagen...härligt.
Nu är ulf ute och tänder på tunnan...så om kanske 5 tim är det 38-39 grader varmt...men under tiden ska vi laga mat och dricka lite vin om vart annat. Det är så mysigt att fixa lite mat tillsammans i köket med varsitt glas vin smuttandes på...

Jo glömde säga om gårdagen...måste säga att jag tycker grabbarna i laget är helt suveräna....att kliva upp så tidigt, jobbig resa, matcher så tajt och ta ut sig så mkt fysiskt, allt jäkla jobb mm utan ett enda surt, irriterat ord till varandra eller till ngn ledare eller på ngn annan....ni är så mysiga allihopa...alltid glada och man får ganska så många skratt under en resa.

må gott i kväll ...det ska jag göra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback