träning, bandy och trötthet

Träningen i tältet både bra och mindre bra.

Kocco är ju en klippa så där ...hon gör inget väsen av sig...hon bara ÄR. Hon var laddad ohc genomförde momenten bra, kanske inga 10 poängare men hon blir säkrare och säkrare i momenten.
Fick hjälp av leffe i dirr, apport....DÅ genast blev hon låg och travade ut till kon...puh....men det är bara å nöta på med folk som tittar på mm.  Vittringen gick hon och plockade på flera apporter innan hon valde rätt...men hade vi tävlat hade det blivit 0 ! I det stora hela är jag mkt nöjd med henne.

Ja...så har vi krutov....puh. Han som skötte sig bra sist...tyckte jag att det tog längre tid att få lugn...och vi bytte tält och började om men att ta det lugnt...där tog det också tid.....mitt tålamod var slut...gjorde ialla fall kontakt övningar och sitt fot....provade ligg...men det förstod han inte alls i tältet...Jag kände att jag hade inget tålamod till honom idag...
Tror att jag tog för givet att bara för att det gick så bra att få honom lugn sist så förväntade jag mig att jag skulle kunna fortsätta där jag slutade...men jag får nog finna mig i att "vår träning" består i att sitta och titta på och slappna av....
Men man får lite panik...han är 7 månader...och det kryper i mig ...jag vill jag vill jag vill....
Jag måste banka in ordet TÅLAMOD!!! men det är svårt....för jag vill ...det kliar i fingrarna.

När jag kom hem därifrån hade jag 45 min på mig till bandyn började och jag skulle göra mat mm...jag kände hur ALL ORK rann av mig...vete fasiken vart den tog vägen...
När sonen sa att han ville vara hemma så då kände jag....jag stannar hemma...vi åt mat och tog det lugnt...KOM PÅ....måste städe ut julen....
Jag gjorde det samtigt som vi tittade på text tv för å kolla resultatet .... byn vann matchen med 6-5...låg under med 1-5 ...bra kämpat....tiden for i väg...nu var det dags för sonens träning...

Me ni allafall så sov hundarna gott efter tält träningen...till och med krutov:-))

Nu är det så lugnt hoppas det håller i sig...hundarna har racat på åkern och plumsat i snön som har vräkt ner i dag...de gillar det skarpt... hoppas hoppas han blir lugn hela kvällen för jag känner mig så TRÖTT och slut....vill bara lata mig.

kram å god natt...:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback