fan...vart är knapparna?

Jag blir galen;-) hittar inte knapparna på det nya tangentbordet... hm

I morse...(eftersom kruotov har lagt till sig med en hemsk ovana att köra upp sin matte allt för tidigt).... åkte jag hem för att fixa här hemma och hålla på ´med kattungarna mm mm så när jag var klart skulle kunna sätta mig vid datorn... precis när jag skulle besvara ett mail från en kompis började tangentbordet att skrika.
Trodde först att en knapp hade fastnat men inte... krutov som alltid ligger vid mina fötter låg där så fint även i morse... ´men när jag tittar lite mera så ser jag...

HAN har bitit av kabeln!:-(( Så det var därför det skrek....

Jag kände hans pik.... men va fan matte skit i datorn och gör ngt med mig i stället... Så när ulf ringde vid 9,30 så ladda jag ryggsäcken med kaffe och mackor så bar det i väg ut i skogen..
Vi plockade hjortron i 3 timmar... mkt mkt härligt. Och fikat smakade gott. Å min pappa blev glad när han fick allt... jag tycker nämligen INTE om hjotron! urk.

När jag väl kom hem så bar det i väg till databutiken för att handla nytt tangentbord.... svett och sura miner...NI ska bara veta hur länge det tagit att skriva detta.... som normalt säger tjoho.... puh... det kommer att bli mkt sura miner och mkt irriterat innan jag lär mig.... delite hittar jag inte.... knapparna sitter mkt tätare och är mkt mindre.... bland annat:-(

Bara att erkänna... jag är en vanemänniska!

Jo... där ute på myren kom jag till en plats där en älg blivit slagen av varg... Av platsen och om man tittade på marken så måste det ha skett i våras... Måste ha varit flera vargar...det var en hane de slagit...Älgen måste ha gått ner i tjärn för att dricka och i samband med det blivit överfallen av vargarna... det var mkt mäktigt a lite kusligt att se denna slakt plats.... Låg kadaver utspridd.... jag berättade för ulf och hans pappa, som var med å plocka det glömde jag berätta tidigare, när vi möttes där vi hade bestämt ... de ville gärna se och de tolkade platsen och händelsen som jag...Förmodligen Amunge reviret (tror det heter så)

ja ja... nu ska jag vara nyttig och plocka lite här hemma.... tror jag...

kramar om

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback