... morgon stund har guld i mun...

krutov är inte nådig hans matte.... började kl 01,00 i natt.... orolig, jagar flugor, vandra runt mm mm ... han finner ingen ro...stackarn... Å INTE JA HELLER !!!

gav upp och åkte hem (sov hos ulf) hade lovat hjälpa pappa med fåren nu på förmiddagen i allafall... kunde lika gärna kliva upp då...

8,30 fick jag ett mess från Eva som ville ha promenad kompis så vi var ute och gick 45 minuter, jätte skönt... Efter det fick pappa sin hjälp och jag koka kaffe och tog fram den kära boken...

Man hinner jätte mycket om man kliver upp så kanske har det ett visst värde att kliva upp i ottan.... men guld...de vette fasiken... inte så tidigt å inte när man har semester och ingenting inbokat...

ja ja... nu ska jag laga lunch, ringa vännen och förhoppningsvis blir det hundträning i kväll...

travet ja...det gick kanon... jag pantade burkar så det inte skulle svida i plånboken;-)) ohc jag satsade 60 kr totalt i de 3 första loppen ...som gick förlorat.... satt och deppade över förlusten ;-) och rätt som det var spanade jag in en sådan vacker häst.... den ska jag satsa på tänkte jag... kollade i programmet ohc insåg att inte förrän i sista löpet skulle denna varelse springa.... upptäckte att hon hette FANNY... bara namnet har en stor betydelse för anna och mig (men det är en annan historia) så känslomässigt blev jag alldeles fylld och rörd över denna häst...

Jag sparade alla mina pengar ( fniss fniss) till just denna häst... satsade hela 20 kronor och kan ni tänka er... HON vann... jag fick 86 kronor..... så totalt gick jag med vinst 6 kronor denna kväll.... Men härligt var det..
Dessutom var jag tvungen att ringa anna och berätta om FANNY.... Kanske kanske att jag berättar en dag om vår historia som har sitt värde men inte nu.... inte nu.

kramar om


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback