TRAV:-).. Tack Ulf för att du tog oss med:-))

I går var vi på trav i Rättvik... första gången... (sist blev det inte av för det var så dåligt väder... )

Dagen i går började inte bra då natten varit en plåga,... huvudvärk hela dagen.... när jag kom hem 13,30 var det att slänga i sig lunchen och ut med hundarna på en rejäl promenad.. jag trodde huvudet skulle sprängas! Men det var skönt att komma ut  och jag tror banne mig att värken lättade under promenaden.

Jag kom hem 15,30.... skyndade ner till ICA för att handla lite till picknicken som vi skulle ha med oss.... svängde in på pelles för att köpa kvällmaten till anna och robin... hemma med deras mat 16,05.... jag slängde mig i duschen  för att skynda mig göra picknick... till mig, anna och robin... Ulf och pontus hade tack o lov gjort egna mackor så jag hade några mindre att göra åt.

Oj oj vilken stress... fixa åt både hundar ohc kattungar innan vi skulle åka senast 16,30 ! men jag spräckte tidsschemat... 16,45 kom vi i väg....  i bilen kom jag på.. ja just ja... jag glömde äta....

Tydligen är det viktigt att vara i tid så man får ett bra ställe att parkera sig på.... Men vi hade lite flyt och fick en mkt bra plats vid ett FIKA bord i grön gräset där...

Kvällen blev mkt mkt bra och vi  njöt av att se vackra hästar. Det roliga var... När väl anna och jag engagerade oss så lyckades vi pricka in vinnare eller plats från lopp nr 5-10... NU spelade vi inte så mkt inte jag i allafall... jag spelade i 2 löp och anna i ngn mer... Men för mig var det inte viktigt... För mig blev det en sport att bara se om jag hade rätt... :-)
Hur vi gjorde?! För det mesta tittade vi på namnet,... om det lät rätt i mun liksom...:-) Varför vi började i lopp 5... Det var på grund av att strax före lopp 3 såg både jag och anna en häst som värmde upp och den hade det! vi tittade på varandra och sa... DEN! vilken häst...vilken utstrålning.... Vad vi inte fattade ...att den skulle inte springa förrän lopp 5.... vi trodde att de som var ute och värmde skulle springa i det lopp som kom men tydligen är det inte så... en salig blandning av hästar som springer i olika lopp....
I sista minuten informerade Robin oss om hur det gick till och man såg det på nummerlappen tydligen... vilken färg den hade på nummerlappen....

Anna och jag satsade 40 kronor på den hästen i lopp nr 5 och vi vann!... nybörjar tur sa hon i kassan.... 
I nästa lopp tyckte anna och jag en häst, men jag skulle inte satsa utan bara titta... anna blev övertalad av robin att ta en annan häst... vilken vann tror ni.... jo den häst anna och jag trodde på... Anna hade kunnat vinna 200 kronor men förlorade i stället.... inte glad alls ;-))  Inga stora pengar men vi satsar inga stora pengar heller.... NI vet... Man ska ha råd att förlora...fniss fniss

Lopp efter lopp prickade vi in antingen vinnare eller plats.... Killarna tappade lite självförtroende där de satt, experter som de är;-)) Deras hästar som var så självklara .... sprack... fniss fniss

Annas och min taktik... tittade på hästens namn.... ser hästen gullig ut.... och vi lyckades....fniss fniss

ja jag säger då det.... nybörjar tur.. får det gärna vara.... men kul hade vi.... Nu har vi bestämt att  vi ska panta burkar till nästa trav så vi kan satsa lite...Då gör det inget om man inte vinner:-))

Vi hade mkt mkt trevlit och jag hoppas att det blir flera ggr... men jag tror nästa gång får hundarna följa med... för jag tänkte att jag kunde träna krutov lite i gräset där... vänja sig vid störning... men när jag nämde det till Ulf såg jag först en liten skräck i hans blick...så jag fick skynda mig å säga...inte lös... bara i koppel:-)) 

Jag tror han såg synen!!... en svart kelpie hane som rusar ut på bana och jagar vackra travhästar....  fniss fniss..... tänk vad roligt han skulle få...krutov alltså...:-))

i eftermiddag ska jag, maria och marianne...FIKA... tänk att vi ska få till en fika tillsammans... hur vi gjorde?...vi fick skriva in det i almanackan... HELT SJUKT men sant.... fika på käglan  yippiee!!! (man har inte så stora fodringar i livet;-))
I kväll är det hundträning med gänget.... och kvällen avslutas väl med att jag förhoppningsvis får säga hej till ulf innan han ska i väg å jobba....  
Mkt kul även idag alltså....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback