plump

Vad är hundträning för något???... usch nu känns det så länge sedan att jag inte minns hur det gick till;-) jag skämtar... men det är länge sedan... ja ja... 1  vecka i allafall... har försökt mig på lite lydnad i värmen men både jag och krutov kändes som klumpar som degade runt.. nä inge kul...
Det är mkt varmt ute och han funkar inte i värmen... jag längtar till skogen ... tänk ett rejält spår... å få se hur hunden arbetar...  ja ja ...det blir svalare snart.

Bad däremot det går jättebra.... inte för mig alltså...utan för han... i 3 dagar i rad har det varit  det som hägrat. Ena dagen tog det 1,5 timma innan han lugnade ner sig... han var upp första ggr efter 30 minuter... då tog han en repa på stranden på ca 20 meter för att slänga sig i älven igen.... så höll han på...gick upp och kissade eller ruska lite på sig allt som allt 10-30 sekunder och så i igen...
Efter 1,5 timme lugnade han ner sig och kunde komma och sitta med mig en stund ( 4 minuter)  lullade iväg och nosade lite här och där...försökte få i gång kocco mm.
 Efter ytterligare 1 timma så låg han en stund... låg och tittade... vad han njöt... när han lungat sig vill han gärna vara nära...väldigt nära... en riktig goding...

Igår kom en oväder in så alla sladdar åkte ur... till datan, tv mm....så vi tände ljus..trots att det var ljust ute, sedan spelade vi plump...( jag, ulf, anna och robin)... ulf som började jobba 21,30 hann bara med en runda.... tur för oss för han ledde stort då, hm...  mysigt hade vi i allafall.

Dagarna har varit lugna och det känns skönt... har väl lite som måste göras men av ngn annledning får jag det inte gjort...
kanske i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback