sommar å sool:-) och portugisisk vattenhund?

Härlig att vi äntligen fått sol, sommar och jätte varmt:-).

Tisdagen den 5 juni som visade sig vara min födelsedag... ;-) firades med firman och den årliga sommarfesten.
Grabbarna hade satt en slant på mitt "huvud" ... helt övertygad om det...om vem som vågade, vem som skulle bli först att få mig i vattnet.... ( ensam "tjej" med 13 killar)
Vi skulle nämligen paddla kanot i ett antal timmar, grilla och ha det bra och övernatta på ett vandrarhem.

Vi började dagen med att jobba några timmar och vid frukost då jag bjöd på tårta så frågade killarna.... -Vad önskar du dig i present? -Det enda jag önskar mig är att slippa bada;-)...  Kan lova att det blev tyst i fika rummet fniss fniss...

14,30 tog vi våra första paddeltag... och det tog inte lång stund förrän ... ja just precis... jag fick bada! ... flera ggr dessutom....
Inte en gång välte kanoten själv utan fick hjälp varenda gång.... ha ha Men vi hade det så himla himla kul.
Länge sedan jag skrattade såååå himla mkt... å då skrattar jag mkt...
Med lite tur kanske jag kan få tag på några bilder därifrån... men lovar inget.

Onsdagen kom vi hem mitt på dagen och jag skyndade mig att blanda räddningsdroppar och drog ner på Hundens Dag... en nära vän var där och ställde sin hund och ville ha lite droppar... Minglade runt i 1 timme... (första gången som jag inte är med och hjälper till... på grund av sommarfesten)
 Efter det blev den stranna stugan med hundarna och krutov badar som en tok

I går hade vi skolavslutning med sonen.... i Ovanåkers kyrka... så stilig så... vad stor han blir min lille son;-))
Fika på Kägelholmen som pricken över i ... fick avsluta skolavslutningen som vanligt!

Före det blev det återigen stranna stugan... jag tror krutov simmade i 25 minuter i sträck.... han bara slängde sig ut i vattnet och vägrade komma upp... han simmade och simmade... Helt tokig i vattnet... till slut lyckades jag locka upp honom och vi gick en tur men vid varje tillfälle SLÄNGDE han sig i vattnet och simmade...
Det slog mig... undrar om han var en portugisisk vattenhund i sitt tidigare hundliv;-))?
 
Kocco sitter å tittar på och med lite tur kanske hon svalkar sina tassar... ohc med ännu mera tur kanske kanske jag får henne att ta ngr simtag.
Tänkt vad jag njuter när jag är där... det är "mitt lilla ställe" :-))

Hur som helst så har det varit några underbart härliga dagar och kvällar...
Nu har båda barnen sommarlov och hoppas de får en härlig sommar .... hoppas NI får det också:-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback