blaj som vanligt

fniss.. som vanligt har jag väl inget seriöst att tillägga men kan ju berätta att jag jobbade idag... men bara till 12,30. Börjar med en halvdag... jag är så jäkla trött så eftersom jag kan göra så, så gör jag det.. Man ska vara snäll mot sig själv...

Man hinner fundera så himla himla mycket när man inte får göra något.... visst jag funderar jämt ! speciellt när jag promenerar men nu är det på ett annat sätt.... jag har så många drömmar och planer som jag skulle vilja verkställa så fan i helsike att ma n inte är gjord av pengar... MEN jag har faktiskt börjat undersöka lite,.. jag ska kolla lite kostnader och ta reda på om det är genomförbart... innan jag kastar idén i papperskorgen:-) eller arkivera den är bättre å säga... för då kan man hämta upp den vid bättre tillfälle...

I dag har jag faktiskt tränat lite lydnad med hundarna... kruotv blir ju galen av att inte få göra något... bara promenader räcker inte för att stilla denna unga herres energier....
Träningen gick bra... det är fortfarande inge avancerade saker men det lilla vi gör har blivit så mkt bättre... han kan faktiskt sitt kvar.... det är inte hundra men han sitter.... han börjar förstå ligg kvar också.... vi kan göra inkallningar....
ja det är inte så avancerat.... fortfarande ...stadga träningar i första taget. Alltså att koppla av.

Kan meddela att han fortfarande inte vill lyfta på benet.... det var tydligen en engångs händelse.. ha ha.. tids nog så gör han det. Men jag tror även kocco spelar ett spratt här... hon har jäklar koll på grabben och han har mkt stor respekt för henne...
Det är roligt å se att  hon bara ka n fälla en blick på honom så slutar han tvärt med det han gör... tänk om vi människor kunde lära oss lite av deras fina språk... MEN va fan nu har han släppt sig igen... fy friden blää vad det luktar.... vilken hund jag har... man kan ju undra vad han äter fniss fniss....

Idag kom en hundkompis hit... skulle hjälpa henne lite med hennes hund... i allafall hade jag krutov i koppel... MEN herre gud .. man får ju skämmas... han var som en vilde... hoppade ohc flamsade ohc kunde inte ta det lugnt... tog bra med tid innan jag fick honom att sitta och sitta still när vi stod ohc pratade... och då blev det kontakt övning av det hela.... så vi är dålig på allmänlydnad... man märker att ma nså sällan behöver koppel... blir ingen koppelträning, vi träffar inte folk på det sättet så han blir ju galen av lycka när det kommer människor..., visst träffar vi folk men inte på det sättet.. svårt att förklara så här.... ja ja det blev bra till slut.. insåg att jag måste nog träna i att hälsa på människor på ett hyfsat sätt...

Har haft lite djurprat också och det är lika underbart varje gång... att få hjälpa djur och människa... det är en lycka...
Mera djurprat på gång och även "privatsittningar" .... men jag måste stålsätta mig så jag inte bokar för mkt i almanackan för då blir magen dålig...

Hej så länge...

Kommentarer
Postat av: Anonym

tjoho,vilken härlig blogg du har,kolla gärna in på min åxå,....hörs mer om spår på fredag då!!!!kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback