helg helg helg

helgen började mkt mkt bra då familjen satt vid bordet ohc käkade taccos tillsammans... alltid mysigt att äta och surra med barnen... de är kanske inte är lika road som jag, men det hör till.. fniss.. efter maten bar det sig i väg till ÖN för att njuta av bandy ... byn mötte SAIK... byn vann med 8-2... härligt byn. Tyvärr skadades pinch som är i mitt tycke viktigaste killen i laget...  en vinst som gör att de en match närmare SM finalen.

I går tävlade jag med kocco... ja vad ska man säga... jag är väl inte direkt nöjd.. vi fick ett andra pris och 225 p ohc kom på en andra plats... placeringen var ju skön... alltid kul att bli placerad också... det var bara en som var bättre.
Hon  blev låg av ngn anledning... fria följet inte bra... heller inte gå rutan... visst hon utförede momenten bra men transporten i gå rutan inte bra. Sedan skötte hon sig hyfsat tycker jag... strulade i dirrigeringsapporteringen... ville bara tillapporten rakt fram... vi hade vänster... men hon lyssnade på till slut och så tog hon rätt men det blev ju betyg 0... så det räckte ju inte till ett första pris... nästa gång kanske...

Barnen försvann med sina större syskon. De skulle ta sin far för att fira hans 50 års dag.... De åkte till Borlänge och körde folkrace och fyrhjuling.... senare på kvällen käkade de go mat och bada tunna hemma hos honom.

Jag ohc kärleken som för övrigt kom och tittade på när vi tävlade... kul.. vi blev ju ensamma så efter rastning av hundar mm så åkte vi ner till ön för P 17 hade en semifinal match hemma så vi körde ljud och matchklocka mm... Kul för P 17 å fpå lite ginglar mm vid mål... :-) tyvärr förlorade de... helt rättvist... för de var itne bra.

Senare åkte vi hem till mig och lagade mat och satt å surrade vid köksbordet.... avslutade kvällen med att vräka i oss chips och dipp och godis framför tv. Seda n rullade vi trötta i säng... ganska tidigt för å vara oss en lördag kväll... jag tror hon var runt 24,00.

Nu sitter jag här... krutov vaknade okristligt tidigt, fick han att somna om ett litet tag... nu ligger han å fiser illa så .. MEN FY FAN vad det luktar... men jag är trött och skulle vilja sova ngn timme till känns det som...

Ska nog ladda kaffebryggaren och börja förbereda hundträning.. både lydnadsträning och bevakning idag igen... älskar söndagar... när de går i hundens tecken:-))

Senare i kväll blir det djurprat och sonens bandyträning...

ja så ser min dag ut idag...
höres
krutov endast 9 veckor
här bor vi
kocco som liten valp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback