underbara vår

dagen har hittils varit mkt mkt skön... vi var till brandstation och gick i rökrum, släckte bränder till höger och vänster...och fikade... kul.

När vi var på väg hem från brandstation ringde min älskade granne marianne ... Nu kats har jag lagt 2 spår åt dig.... lätta spår så du har lätt att gå.... :-)) Jag blev så glad.. med tanke på att jag inte får anstänga mig ännu och hundarna behöver verkligen något.

Bytte kläder och packade bilen och drog till skogen... spåren hade legat minst 1 timme så det var bara att ta ut första hund och börja spåra... vad förspänt eller hur?!... började med kocco och det gick bra, markerade apporterna sten säkert som vanligt.. hon kräver ett spår melan 400- 800 meter ej mer... med mycket apporter... så hon får belöning ofta och nystarter....  det tänder henne... hon går ner sig för mycket om spåren är lång ohc långt mellan föremålen... det går inte...  hon blir SÅÅ lycklig för varje apport.... då får hon mat/godis....

Krutov fick jag gå en liten bit efter vägen och han vindade in det och förstod vad det var på g.... Han var så ivrig... tyst och fin... när jag släppte iväg honom så var det som en explosion.... han for ut koppellängden... och het .. så het... tänk vad självbelönande det är för honom att spåra....  Han var så duktig.

Efter spårningen FIKADE vi.... vi släppte hundarna och gick rakt in i skogen och det var så jäkla härligt så ni kan inte tro... jag var tvungen att krama en stor gran...fniss.... kocco blev så nyfiken så hon kom och ville vara med.... marianne skrattade åt oss... tror jag det... ha ha vilken syn...;-))

ja ha gott folk... ut skogen och må bra vettja..

kramar om

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha. bara du som kan komma på tanken att krama en gran ;)

2007-03-24 @ 18:46:50
Postat av: kajsa

haha. namnet försvann. kajsa som skrev nyss.

2007-03-24 @ 18:47:10
Postat av: Anna

innan man skulle få för sig att gå och krama en GRAN! :D hahahaha

2007-03-26 @ 10:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback