varför måste man jobba

Ja varför måste man jobba... jag har så himla mkt roligare saker som ligger och väntar på att jag ska få tid... hm...nog fattar jag att man måste jobba för å få pengar... dummare än så är jag inte... fnys... men jag vill inte jobba om ni förstår... fan... jag vill göra ngt annat än att vända på papper hela dagarna... dööööö triiiist.

dagarna har sprungit iväg i tusen knyck.... det har varit bandy hela helgen ! även igår.... i går hann jag inget annat än det... stackars mina hundar....jo en promenad fick dom så klart men inget annat... 
Idag har jag huvudvärk och jag drar mig för å gå ut... det regnar ute... men jag ska packa ihop lite grejer... gå en liten tur för sedan ska jag träna lydnad...

killarna på jobbet har hjälp mig med en mellanvägg till bilen.. så jag kan dela på hundarna eller ha ngr andra hundar med... det är så stort så det räcker åt flera... ingen vanligt skuff det där inte. Men tyvärr skrammlar mellanväggen.. vet inte hur jag ska lösa det...

Just nu skulle jag önska att båda mina barn visste hur en dammsugare fungerar, hur en dammtrasa fungerar och hur en tvättmaskin fungerar och hur en diskmaskin fungerar.... och hur disken och  tvätten kommer in  i maskinen och hur den kommer ut ur maskinen.... vore bra också om de läste bruksanvisnigen på en golvmopp också...:-)
Lektion nr 2 ... vore bra om de bytte "golv" gaderoben till "vägg" gaderoben också men förresten... det borde vara lektion 1... för annars kan de inte utnuttja sina ny funna kunskaper om dammsugarens magi... ;-)

Nästa vecka ska jag in för op... äntligen har jag fått tid... men tänk hur det är... jag fick brevet från sjukhuset  en vecka före utsatt operations datum... det stod...att helst fick man inte avboka operationen... MEN om man var tvungen så skulle man avboka minst 1 vecka före... och datumet jag fick var precis 1 vecka.... och det var ju precis på håret kan man säga.... 
men hur jag jammlar på... som vanligt går fingararna av sig själv jag varken tänker eller planerar ngr det bara kommer... oftst bara jammel...fniss...fniss..
nu ska jag sammla mina tankar och planera hundträningen... vi höres 

Kommentarer
Postat av: Annispannis

vi VET hur de fungerar, vi vet bara inte var vi ska få orken att utföra dessa saker ifrån.. Det kanske får bli lektion nr 1, att förklara hur vi ska få ork? :D

2007-03-08 @ 19:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback