6 års kalas och fredag kväll

Efter Km i bevakning bestämde jag mig för att nu fick Kocco pensionera sig... Nu har hon fått nog. Jag kanske "dammar" av henne lite på ngn lydnadstävling men bara för kul.

Så i dag fyller hon 6 år Hurra Hurra Hurra.... och det passade bra för en liten cermoni.... Vi tog fram hennes priser, vi har inte tävlat så många ggr men fått pris i nästan alla vi ställt upp i så det är ju jätte kul... Bilder kommer så fort jag fått hjälp av barnen... min dator saknar program...
Det känns skönt å ha fattat detta beslut för det innebär att krutov får nästan all träningstid... och det BEHÖVS. jag lovar.

Vi har tränat spår och sist knöt vi fast apporterna, gjorde det i höstas ngr ggr men han blev rapiat och jag tyckte jag tappade kontrollen på honom så jag slutade... men nu testade vi igen för att försöka få upp intresset för apporten i spåret. Föremåls intresset är det absolut inget fel på men spåret är SÅ kul.I allafall så de två sista apporterna nöp han i direkt och började kampa och leka... så det fungerade mkt bra då... så det ska vi fortsätta med så får vi se...:-)

 I kväll har jag varit ute och tränat lite lydnad med krutov och han var så tänd, det är så jätte kul att träna med en hund som vill...
Allt vi gjorde gick mkt bra och han är så villig och jag tycker han har gjort framsteg på den lilla träningen han fått....

Innan träningen intogs kvällsmaten som var tacos, med familjen och syrran, kalle och erik. gott gott... så mysigt så..kaffe och efterrätt mums....

Jag har ingenting ! ingenting ! inbokat i morgon.. helt otroligt.... första ggr på länge. Jag trodde jag hade en hel helg ledigt men kom precis på att jag har både bevakningsträning och djurprat på söndagen. Jag lämnar nog återbud till träningen så jag kan vara hemma med barnen... jag kan kliva upp tidigt medans de sover och träna i skogen... så gör jag bara djurpratet på eftermiddagen....
Låter som jag har små barn... det har jag ju inte.. de klarar sig men jag vill vara med dom, jag tycker vi har så kul å jag gillar deras sällskap...... å så länge de vill vara med mig... så är de bare å tacke vetja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback