björnmöte?

I lördags skulle vi träna vind... det var mkt bra vind... det blev lite hastigt bestämt... Ulf skulle hjälpa mig... När vi väl kom ut i skogen låg hälften kvar hemma ??? radio apparater, snitzlar mm...

Ja ja sa jag... det gick ju förr å träna utan alla grejer...

Sagt å gjort ... vi bestämde vind riktning, vi vallade och Ulf traskade ut i skogen och la sig till rätta.. VI väntade en stund och jag påbörjade patrulleringen... Ulf ringer å säger att vinden är inte så som vi trodde.... jätte konstig vind...
-OK ... mitt hjärnkontor gick på högvarv...tänka ut en ny plan eller försöka.... J ag bestämde mig för att försöka... om vi inte får vinden så lägger jag ett slag och tar figgen på de viset i stället...

OK... krutov får vittring ... jag köper den och han får "dra" mig ut.... när vi gått en liten bit börjar han spåra... ok.. jag fattar ... det är figgens spåringång.... ok .. han får väl göra så här då... inte som jag tänkt mig... men nu blev det så ... det blev jätte eländig terräng eller var det så att jag blev rejält lat av någon anledning... hm
Hur som helst... jag släppte lös krutov för jag tänkte han får fri spåra till figgen den sista  bit som var kvar....
MEN vad gör han?!... han börjar bakspåra... ok ...tankarna går... han vänder väl själv.... Å TOK det gjorde han inte...

Hur som helst så sprang han tydligen tillbaka ända till bilen???  Under tiden hör Ulf som ligger en bit från mig... att någon visslar... 2 ggr... han tycker det är lite konstigt ...ute i skogen... rätt som det var... börjar Krutov tok skälla... strax bakom Ulf... det lät förtvivlat på något vis... lite skärrat.... och så brakar det till och Ulf hör hur något springer därifrån....Han ropade på Krutov som kom som ett jihu... krutov var lite uppjagad kan jag säga... både lycklig och skärrad....
Först trodde vi hans första kontakt med älg... men då kom ulf på ...visslingarna!!! Säkert björnmöte...

Kanon bra träning eller hur...fniss... var liksom inte meningen... vi gjorde några till vindövningar men det bara toka sig för oss...blev ingenting...vinden vände hela tiden och snodde...till slut blev jag så förbannad ...VI SKITER I DET. :-)
Stackars Ulf... känna av mitt temperament... men jag tror att jag skötte mig bra ändå...fick ju bita mig i läppen för att det inte skulle gå ut över honom...fniss fniss... å vad kunde han göra åt vinden??!!fniss fniss... inte lätt å vara med ett "brukskvinns"...fnissfniss...

Ja ja..söndagen var det hundträning igen för nästan hela slanten.... spår... krutov var mkt mkt duktig... tog alla apporter... spåret hade legat i 3 timmar.. folk hade gått över det ... och det var varmt... jag är mkt imponerad av honom.. lilla hjärtat mitt...
Sedan på eftermiddagen kl 16,00 blev det djurprat och ande prat eller vad vi ska kalla det för... hela 6 timmar....

En härlig dag... å kväll

Kommentarer
Postat av: Annette

Hej Kats
Tänkte bara tala om att förra veckan så träffade Chip på björn för första gången i skogen.
Vi var uppe i stugan och gick, Gimli markerade och "muffla" lite, så Anders tog några steg framåt, för vägen svängde där Gimli stog, och där står en nalle.Chip stannade tittade på mig, kom direkt när jag kallade in, Gimli oxå,men sen sprang han igen en sväng efter björnen,,.
Sen gick vi till bilen!
det gick bra den här gången oxå som tur var,,.
Det är värre med alla vargar som springer där uppe.
Ha det bra Kats och sköt om dig.
Kram Annette

2007-05-21 @ 14:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback