dum i hela huvudet eller?

MEN jag har ju glömt å berättat...VI har kattungar igen..
Efter mkt dramatik.... tack underbara pojkar...Daniel, Kalle, Erik och André... för eran företagsamhet och finurlighet som jag tror att nästan bara pojkar har...Ursäkta om jag  diskriminerar....

Olga tyckte att föda inne var lite väl ståhejjigt nu när krutte bor här...hm...jag lyckades inte övertyga henne om att det fortfarande är säkert inne.... Så i onsdags när jag kom hem från jobbet...släppte jag ut hundarna från hundgården...gick ner över åkrarna... kände jag.... Nu har Olga fått sina ungar... 3 st... jag bara kände det.

Lite senare på eftermiddagen mötte jag Kalle som säger.... -Olga har fått ungar ...hon är så smal.
Han visste vart hon hade lagt sig och visade mig...
Tyvärr visade det sig att hon hade lagt sig på ett sådant ställe där vi inte skulle kunna se hur många, och vi nästan inte skulle nå dom osv....
Olga blev lite orolig för barnen stojade och härjade så... jag sa .... Vi låter henne vara nu så får hon gosa med ungarna sina en stund... så går jag hit senare i kväll...

Lite senare gick jag dit och insåg att bara ett barns smala arm kan kanske få tag på ungarna...
Jag blev också lite osäker på antalet där... siffran 3 stämde inte riktigt....
I allafall bad jag de pojkar jag nämnt ovan om hjälp.... De behövde inte många sekunder förrän de kom på att med mobilerna som hjälp skulle de lätt kunna se vart hon hade lagt sig, hur många de var osv... de satte på lampan på mobilen, startade  filmkameran och  sträckte in armarna deras från flera håll... och vips hade de lyckats filma en snutt på en unge.... JUBEL...
Killarna fick jobba klart med sina kameror och vi tittade på reslutatet innan vi bestämde hur vi skulle gå vidare...

Jag stod lite i bakgrunden för de var så duktiga på att organisera sig och bestämma vem som skulle filma, vem höll i ljuset och vem skulle sträcka in armen osv... de var jätteduktiga... ålder... 5, 11, 11, 12.

Daniel sträckte in armen blev det bestämt och Andre kollade med sin mobil så Daniel var på rätt plats, Erik höll i ficklampan och fvar beredd på krypa in ( det var sååå trångt att jag visste inte om jag skulle våga låta honom krypa in) om Daniels arm skulle vara för kort... Kalle sprang runt och hjälpte till överallt...
NU har jag en sa sonen.... och sakta men säkert lyckades han få fram en efter en....det var 4 st.... 3 hanar och 1 hona... det kommer bilder på dom snart... 2 är redan tingad....

Jag utnämnde dessa killar till dagens hjältar !! Tusen tack grabbar....
Nu ligger Olga med sina ungar  nöjda över att vara inne nära mat och värme och kärlek från oss.... och än så länge håller Krutov  sig lugn... jag har verkligen försökt få honom att förstå att han måste vara lugn nu med bebisar i huset...vi får se hur länge det går;-))

kram

Kommentarer
Postat av: Matilda

Gud vad gulligt! :) Men jag säger bestämt ifrån nu, jag ska inte ha någon mer kattunge än på ett tag! *ler* Lillan är i en riktigt hopplös ålder just nu! :) Hon är inte lugn många minuter per dag! ;)

2007-05-20 @ 10:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback