Glasögon mm

Idag har jag jobbat med mina nya glasögon... terminalglasögon som det heter... oj vad det snurrar i huvudet...visst det gör det väl i vanliga fall i min skalle men nu gick åt " de nara hålle" ... hoppas jag vänjer mig.
Har  haft dom på mig när jag käkade mat...MEN OJ...vad bra jag såg maten...fniss... men tittar jag upp blir allt annat suddigt...ha ha

I dag väntar promenad med hundarna. Måste även plocka lite ohc dammsuga lite här hemma... kommer några hit för ett möte.... lite tjejer... kan bli kul :-))

Har fått ett akutfall med en häst som jag ska prata med också... har egentligen inte tid MEN vad gör man inte när djuren mår dåligt...

Onsdag blir en ledig dag men då ska vi till veterinären i Bollnäs för en spruta med Krutov, det blir även lite lyx tid för mig ska till en healer/spågubbe, och sedan blir det promenad och på  eftermiddagen/kvällen ska jag och anna till kilafors för att titta på Robin... han har sin avslutningsbal då...
Nog ska jag kunna fylla den dagen med aktivitet;-)

I helgen som varit lugn... på lördagförmiddag var vi hos Camilla och gick igenom bokföring, Annica med kille kom och vi avslutade med korvgrillning..gott gott... resten av dagen var vi bara hemma, gick med hundarna, tränade lite lydnad här hemma...
Jag och barnen grillade kött och smaskade värre. Ännu senare blev det melon, annanas, vindruvor blandat med godis...:-) bra blandning tycker jag...

Ulf kom och vi avslutade kvällen i soffan... det var en skön lördag... lugn och skön.

Söndag morgon började jag med att käka frukost.... sedan blev det kaffe på min trapp... Det är mitt favoritställe... söndagen bjöd nämligen på ett kanon väder... då är det underbart att sitta och njuta av en kopp kaffe och njuta av utsikten....härligt..
Kalle kom och vi små pratade lite...Då jag mindes att OJ... skulle behöva olja in min altan...Så nu är den så fin...

Kl 11,00 blev det MORS DAGS firande med alla på gården samlade... vi fikade och hade mkt trevligt...både vuxna ohc barn. Efter det försvann alla till höger ohc vänster... jag och sonen lirade lite basket,.. anna och jag satt och pratade... jag tog hundarna och sprang en 5 km tur...duktig va... ha ha .. .

Kvällsmaten som fick avsluta denna morsdag med potatssallad och rostbiff med en hel del grönsaker och exotiska frukter... ätandes ute på vår ny oljade altan förståss...det var bara vinet som fattades...

Anna åter lycklig nu när Robin är hemma igen...
hörs mera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback