hela veckan

Oj ..en del säger att tiden går fort... jag tycker den rusar fram:-))

måndags var detjobb för hela slanten men tur jag har en snäll arbetsgivare.. jag gick hem och hämtade hundarna... vi gick hit ... hade möte i ett antal timmar sedan gick vi hem..skönt så slapp de vara ensamma både dag och kväll.

Tisdagen tillbringade jag i färlia och tränade hund.. ska sätta lite extra fart med krutovs bevakning... träna lite uthållighet och att hålla focus... himla kul var det .. hade tänkt jobba på eftermiddagen men jag var så slut så jag stannade hemme..

Onsdagen for vi till söderhamn hela jobbstyrkan.. kul att alla haka på... vi for till flygstaden och körde gammla militär terrängfordon i 4 timmar... mkt mkt roligt..efter det bastu, dusch oc h en mkt god middag på Funemässen och en smarrig efterrätt..
Mina hundar fick följa med och de tillbringade lika mkt i dessa fordon som springades i skogen... de tyckte det var jätte kul oc h grabbarna höll så gärna i mina hundar när jag körde... så det var en riktig höjdardag för oss alla både fyrbenta som tvåbenta...

Torsdagen var det mkt jobb... och jag hann bara hem och rasta hundar så blev det jobb i gen men denna gång i form av KK teori... vi samlades här på jobbet... kaffe ohc macka samtidigt som vi gnuggades med kk regler och släpvagnars påskjutsbroms system och vilka däck ett tungt släp ska ha... mm ... vet ni att det får glappa höst 1 mm mellan dragkulan och handsken... längsta fordonen får vara 25,25 meter... viktigt vetande..
På kvällen blev det endast en koppel promenad genom samhället .. jag ville inte  gå i skogen i går kväll... snöslak och jag var så trött...
Runt 20,30 var jag hemma ...tittade snabbt på datorn och  konstaterade att byn låg under... la mig på soffan och DÅ kom huvudvärken... så när ulf kom runt 21,30 ...då trodde jag huvudet skulle sprängas... fniss..men jag blev bättre ..

Dagen idag har bara inneburit bilnötande till Iggesund med grejer, hämta grejer iSöderhamn och även i Ovanåker... bara för å reta kristian på jobbet så stannade jag på MC donalds för å käka lite... tog med mig pappmuggen och strippsbehållaren och ställde på hans fika plats...fniss fniss... tror ni han blev glad.... :-))

helgen då... ja först ska det bli fredag kväll coh innan man får njuta av den så är det en hel del som ska fixas före... trist å vara "husmor" o få sköta allt själv... ibland blir det bara för mkt...
Men vi tänker bara roligheter nu i stälelt så blir det en hel del hundpromenader , det blir bandy med sonen... 2 matcher i bollnäs... det kanske blir healing... det kommer lite släktingar hit till gården så man måste vara lite social också:-) och söndagen vad var det då... kanske kanske att det bara var b andy på kvällen...hm kan det vara så enkelt... .. en spännande helg kanske... vi får se...

vill nu bara hem och gå med hundarna och träna lite lydnad vore väl kul:-)) men det är isgator överallt nu... få se om jag kan smita tidigare...

ha en bra helg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback