hund/skog

Hej.. ja ha, vad har kats gjort i helgen då?
Jo jag inledde helgen med att jobba nere på ön på fredagen... inte som matchsekreterare eller speaker denna gång utan som köks piga...eller rättare sagt .. jag stod i cafeterian.... ulf hjälpte mig.... hemma vid 19,45... Hem å packade lite snabbt, åkte till Ulf sedan och tillbringade natten där..

Fick sovmorgon (kl ringde 8,00)...men hade legat i 1 timme å lyssnat på krutovs små pip... jag bad honom somna om och ha n höll sig väl lite lugn då...

Drog hem och började göra mig i ordning för här skulle hjälpas till på Certprov.... för Försvarsmaktshundar.
Jag skulle vara ljudfigge...  kom hem vid 17 tiden....puh... men kul var det...
Kom hem till smått hysteriska hundar... bara att ge sig ut med dom...fast man helst skulle vilja ställa sig i en het dusch och sedan inta soffläge...
Tur så skulle ulf stå för kvällmiddan... han fixade planka åt mig, anna robin, pontus och han själv.... sååå gott...
Kom i säng rung 00,30...

Kl ringde söndag morgon 05,50...bara att kliva upp på en gång... så trött...
Hämtade en kompis för vi skulle till certprovet ohc hjälpa till med att "springa" spår... vi stod redo och väntade in ljuset... runt 07,45 började det ljusna så mkt att vi kunde börja gå spåren... det var en jätte härlig morgon...
Värt allt besvär med att lämna sängen... jag lovar.... så stilla, så magiskt, så tyst å helt underbart.

Dessutom som extra krydda fick vi höra vargyl i närheten... läänge till å med...

alla gick mkt bra på certprovet och nu har klubben 3 nya bevakningshundar...TJJOHO..

Var hemma igen kl 11 så det var skönt... gjorde kaffe ohc macka... njöt  av det...fast första hade jag väckt ulf... han fick inte sova längre;-) tasktigt va?;-))fniss

En promenad med hundarna i den nu varma solen som hade tittat fram...så härligt väder idag!
Efter det tränade jag hund, lydnad.... krutov härlig... han var verkligen i form idag.

På eftermiddagen hade jag djurprat och när jag kom hem så skjutsade jag anna till sin pappa och för min del avslutade jag kvällen med att få främmande.... å fika vid köksbordet:-))
Pussa på lite kattungar ohc bara hundprat och fika...bra kväll va?:-)
Men jag glömde... jag hann sitta å prata med grannen i telefon också nu på kvällen ....hund förståss...fniss
En aldrig sinande källa ;-))

nu är min hjärna tom tommare tommare än vanligt.... vet nog inte vad jag skrivit heller tror jag.... å itne orkar jag kolla heller...ni får ta det som det är och jag hoppas ni fattar ngt av det ha ha

Till veckan har jag djurprat, hundkurs ohc mkt träning med egen hund...puh...skulle behöva börja måla i hallen som ja började med i tanken för 1 månad sedan... har inte kommit längre än till tanken och att jag har färg och tapeter hemma... men sedan har itne tiden funnits...

nu ska jag nog sova för annars blir det ännu mera rappakalja..... GO natt :-))

Kommentarer
Postat av: Carina

Phh, vilken "hundhelg" hur orkar du, uppe i ottan, ute i skogen före soluppgång (jo, det är vackert i skogen vid gryning..men ändå :/)
Du får ta en jobbar vecka och vila upp dig på ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback