mörker

huvva vad mörkt det är ute.... trist å cykla till jobbet i mörker... men så är det ..bara å bita ihop denna årstid. :-(

som jag kände på mig så blev det ingen vargslinga i lördags förmiddag... men vi åkte å tränade hund... spår och vind...
Kocco fick spåret på grund av att precis när vi hade lagt spåret så kom ett par och skulle släppa på deras hund på ett blodspår som gick exakt där grannen hade lagt mitt spår... vi hade exact samma start ! Av hela jäkla skog som finns så använder vi exakt samma start?!... å samma område....:-))
Jag ville inte fresta krutov på det men jag tänkte att detta är nog bra för en garvad hund som kocco nu får hon ngt att bita i...

OJ OJ vad duktig hon var.... hon startade och hon sorterade men gick i människospåret och plockade apport för apport... hon var så jäkla duktig... :-))) ååå vad stolt jag blev....

Kruov fick då en vind övning och det gick ju galant ...
Lydnadsträning blev det också för hans del.....så han var nöjd och belåten ett tag i allafall...

Vargslingan börjar hemma hos mig... ner i bäck och följer bäcken ut mot 301:an där ladan står på åkern där det är markerat översvämningsår... över 301:an...och går på åkern på andra sidan...följer skoter leden och svänger vänster vid den bortre ladan utefter den åkern.... följer skoterleden en bra bit.... och där skoter leden viker av mot...? va fan kan det stå där..hm jag minns inte... så väljer vi att gå på en åker.... man kommer upp mellan Unborgs och bro sågen.... med benämning på närmare unborgs:-).. över vägen och ut på andra åkern.... upp mot trollagropsvägen och när man kommer upp på den vägen kan man välja att gå trollagropsvägen hem eller in i den skogen och gå i skogen hem.... kommer upp på borgen då....  det blir ungefär lika långt....

Under denna sträcka har varg setts ett x antal gånger, inte av mig och grannen utan av andra... spår och avföring har jag sett vid flertal tillfällen....
Förra året blev vi varnade... att inte gå där.... Men jag tycker att det ska jag visst göra... rovdjuren ska inte ta "mitt revir"... utan jag går gärna där och skrämmer bort vargen...  trycker den tillbaka om ni förstår hur jag tänker... jag vill inte ge mig... Men visst måste man vara lyhörda...

så ut i skogen och våga ta plats :-)

hörs mera

Kommentarer
Postat av: Janne

Ja ja då har jag gått den flera gånger...
kanske det är leonbergervargar folk har sett ;=))
nä såg faktist spår där i vintras
ha det så bra/Janne

2007-10-30 @ 19:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback