rappakalja å helg

Solen skiner å det var -4,4 grader kallt i morse...friskt med andra ord.

Kocco har klarat sig mycket bra och det var full fart på henne redan dagen efter.

I går tränade jag spår med hundarna och de var stor tokiga båda två... mkt pigga.... de fick avsluta spårträningen med en promenad med grann hundarna allis och leya... å va de härja... det är så kul å se när de har så kul:-))

Efter det en liten paus med fika och allt där till... avslutade kvällen med lydnadsträning :-( men vad tråkig han var min lilla buse... usch är bara förnamnet...fniss.... där sattes mitt humör på prov kan jag lungt lova... fick bita  ihop ett antal ggr... men han är runt 1,5 år.... å så full med energi ... inte lätt för han att koncentrera sig och stänga in energin....

I går fattade jag ett jobbigt beslut... som jag funderat på länge... jag har sagt i från mig matchsekreterar uppdraget åt EIF.. ska bara sitta för min sons bandylag...  Det är ju så himla roligt och när jag ändå går på bandy sitter jag så gärna som matchsekreterare än står å fryser... Men tyvärr kommer jag nog inte hinna med att gå på så mycket bandy... varför kan man undra..??

Jo om jag ska komma någon vart med mitt vilddjur... så måste jag lägga tid på honom... å jag hinner inte med...får hela tiden trixa , jäkta, kämpa om allt...  Jag har också en hel del djurprat.... å det känns så mycket viktigare än bandy........ min kärlek i livet vill ju träffa mig också ;-)  ... jag känner att jag har snart ingen glädje i livet utan det är liksom bara jäkt och stress för å hinna med...
Det är ju så mycket roligt jag vill göra ju:-)) Men tyvärr så måste jag prioritera bort något ohc hundarna kan jag ej ta bort förståss fniss... inte heller djurpraten.... då finns bara bandy kvar.... 

Jag får ju ändå känna på lite bandy eftersom jag är en av ledarna i sonens bandylag å det är ju ngn timme det me..Fniss..

I kväll ska vi till syrran och fira lite halloween ...och jag ska leta fram nå jag kan spöka ut mig med för å överaksa kalle...  Det är kul å ha mindre barn kvar " i  familjen"  för då kan man sjuka sig lite.... det blir taccos i allafall...

Men före det ska jag försöka hinna med en lååång promenad med hundarna...gå vargslingan kanske den är så underbar.... över milen lång 1,2 tror ja.... å varför den heter vargslingan?! ...fundera på de ni;-)

Må gott världen...

Kommentarer
Postat av: Annette

Ett klokt val Kats, för även om vi ska vara glad att vi har "våran" bandy så finns det saker som är mycket viktigare.Synd att man inte var lika klok när man var yngre (!!), men det är aldrig för sent,,.
Ha en bra helg, klappa om vovvarna och vi ses väl snart(?!)
Kramiz från Annette

2007-10-26 @ 13:13:07
Postat av: Kajsa

ja, jag förstår att du börjat känna att du jäktar.. man blir ju stressad bara av att läsa din blogg ;) och djuren måste ju prioriteras :) på tal om bandy blev jag så sugen på det när jag gick förbi bandyplan här på byn och grabbarna höll på att spela. ååh, vad jag längtar efter att få se edsbyn briljera!

2007-10-26 @ 13:49:15
Postat av: Lasse

Japp! Instämmer med Kajsa. Men det är inte så långt kvar. Den 11/11 kommer ju Edsbyn ner till Vetlanda. OCH DÅ SKA VI FARA DIT! Heja på....

2007-10-26 @ 17:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback