Ett försök

dagarna går fort... har inte kunnat skriva här på länge. Får väl egentligen inte sitta här nu heller men   nu kan jag inte hålla mig. Har en del kort jagskulle vilja dela med mig av men... som vanligt krånglar det... det är nu länge sedan jag tömde kameran och då minns jag inte eller det fungerar inte som jag trodde det skulle göra. Jag blir så matt på mig själv... lite pinsamt å be anna varje gång...eller varje gång blir det inte för jag klarar det emellanåt ju:-))

Jag slutade med medicinen för jag stod inte ut... jag fick sådana magplågor.... usch går inte att beskriva. Efter det är jag såååå mkt bättre i allmäntillståndet... Jag har smörjt mig med zonsalva och knaprat ipren... i ngr dagar men sedan föll det i glömska.

Jag och ulf lånade en husvagn och drog till Falun. Där skulle nämligen SM för Försvarsmaktshund gå. Jag har ju varit med alla år som tävlande sedan 2000 och har en hel del vänner som man lärt känna... och när SM gick så nära så ville jag så gärna åka dit som publik denna gång( vi misslyckades på först kvaltävlingen). Då skulle jag få chansen att gå bakom de tävlande för å se och lära.... OJ vad jag har lärt mig mycket denna helg.

Det har varit jätte givande... upp i ottan och ute precis hela dagen!. Ena dagen fick jag möjlighet tack vare att jag känner ena domaren (tack PIP) att stanna kvar å höra hur domaren satte betyg och vilka kriterier de hade, vad de tyckte var viktigt mm mm. MKT bra för mig. Trots att jag ska vara erfaren förare så var det så bra för mig...Jag har ju inte så stora erfarenheter av hur det ska se ut och hur andra lägger upp sin taktik på "stigen"...

Jag fick chansen att gå efter de stora och erfarna förare som Gunnar och Merja mfl...

Vi åkte i allafall redan på torsdag eftermiddagen och möttes upp av PIP och Anki... so m hade kaffet klart när vi kom fram. Mkt trevligt hade vi.

Efter kvällsmaten samlades alla i lalla och morgans förtält och där blev det party...Men jag tog det så lugnt eftersom jag precis slutat med medicin.... vi hade det otroligt roligt och alla bjöd på sig...

Fredagen åkte vi till tävlingsområdet och hälsade på alla tävlande och det var så kul och jag kände min tävlingsinstinkt började komma fram... jag blev oerhört taggad av att vara i tävlingsområdet och träffa alla tävlande.... fan att man inte var där själv som tävlande fniss fniss...
Fredags kvällen var vi på kamrat träff och det var god mat och trevligt, efter det träffades vi återigen i lalla och morgans tält.... återigen hade vi mkt mkt roligt... alla bjöd på sig rejält men nästan utan alkohol eftersom gänget skulle tävla...

Jag klev upp 05,45 både på lördagen och söndagen för att vara ute i skogen 06,30...

Efter första tävlingsdagen gick jag och ulf till uppletande rutan och la ut föremål på samma ställe som på tävlingen.... och skickade både kocco och krutov... Jag tog föremål som krutov inte känner till så väl... men tyvärr inga främmande förmål...( har märkt att han ratar först främmande för att leta de kända ... när det inte finns kända...Då hämtar han de främmande föremålen) hur som helst... jag började med krutov... på mindre än  3 minuter hade han hämtat och överlämnat alla föremålen till mig!... Helt otroligt !! inte en gång tog han frivarv eller busade... han var så jäkla duktig... hade näsan på från första sekund... kanon...
Kocco gör som hon brukar när hon känner sig säker... Hon  jobbar på ganksa så bra men  utan dirket tempo... hon gör det hon ska utan större engagemang... Hon hittade 3 föremål...  jag såg att hon inte skulle orka leta så mkt mera så när hon hittade 3 så bröt jag där... hon hade jobbat så bra för att vara henne så det kändes bra ändå...

Gunilla tränade lite hantering med krutov... och det mullras lite då han har fortfarande lite svårt att sortera intryck och han är i lite stress och klara av att stå still och bli hanterad samtidigt... men det är mest bara lite joll.. säger man äsch eller lägg av i vanlig ton så slutar han... mer är det inte...så det tar sig... är han  lugn och så går ju allt bra...

Lördagskvällen tillbringades liggandes i husvagnen... Jag var totalt slut!... sov dåligt som vanligt, uppe med tuppen, varit ute i 11 timmar i sträck... mest stående och gående!... och jag som varit så klen i sista veckorna och inte kunnat gå...utsätter mig för detta på en gång....
Jag var så trött... så jag bad ulf om att vi skulle skita i att gå ut och äta gott... kan vi inte bara äta pizza och åka till husvagnen... JO det går bra säger han... Ett glas rött vin kostade jag på mig och pang så sov jag :-))

Summan av helgen .... KANON.... jag har lärt mig massor, fick lite ny energi till hundträningen (bevakning) och ny kraft till mig själv... och ulf och jag fick lite minisemester.... om han tyckte det var kul å vara med på hundtävlingar ?? Har ingen aning.... han fick sovmorgon båda dagarna och jag hämtade honom runt 12,00... så han slapp en hel del hund...fnss fniss... Men jag tror att han hade det trevligt den vakna tiden;-)) vi hade ju en hel del trevligt sällskap runt omkring oss...

Nä nu måste jag sluta... känner faktiskt lite i axlen... har ju skrivit en del svammel....

må gott

kats

Kommentarer
Postat av: Carina

Hmm, Hur bra är det att vara ute timmvis på höstkanten när man har ont i ryggen :/
Nåväl, det som gör gott i själen mår nog hela kroppen bra av ;)
Härlig minisemster verkar du haft.
Men åka till Falun och umgås med bybor?
Så kan det gå, själva så var vi till Furudal och umgicks med bybor för ett tag sedan.
Precis som man håller ihop när man blir utbölingar i ett annat landskap.
Något att tänka på när man pratar invadrarpolitik kanske?
Må gott :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback