Fredag en rysare

Hade så ont i armbåge och axel mm så jag ringde doktorn... inte likt mig... men hur som helst har jag tennisarmbåge i båda armbågarna, inflamation i axeln och upp lite i nacken... så jag fick kortison och smärtlindring insprutad och medicin som jag ska äta i 2 veckor.... orsak = arbetsleraterat...
Tänk vad grabbarna i verkstan kommer att såga mig med fotknölarna när de får höra att jag har fått en arbetsskada av att "inte göra ngt " och/eller "vända papper" som de säger....fniss fniss
Nu får tanta ta det lite lugnt.

Hur som helst...från det ena til det andra...
Kvällen var jätte mysig då jag och barnen med Robin var här och käkade... mkt prat vid köksbordet..härligt... Ulf ringde lite senare ohc var väl lite kaffe sugen... han och sonen kom och vi fikade vid köksbordet... mkt mkt trevligt då vi vart avbryten av ett mindre trevligt samtal....

Jag blev utryckt i skarpt läge... en gubbe som gått vilse.... Så det var bara till att packa ner hund grejer och min ide var att jag skulle ta båda hundarna med trots att krutov inte är utbildad... Polisen behövde all hjälp de kunde få... Anna , robin och daniel fick följa med...ngn av dom skulle få ta en av mina hundar hade jag tänkt.
Under tiden vi satt i bilen för att inställa oss så ringde jag runt till flera av mina kamrater å ngr var nykter än:-)) så de kunde haka på...

Framme på plats fick vi order  och polisen var mkt sammarbetsvillig så vi hundförare  fick vara med å bestämma å lägga oss i...

Vi jobbade i 4 timmar, i mörker, tur jag hade packat ner 3 pannlampor.... vi fick olika områden... å tur igen att hemvärnet utbildat en i karta mm...och framförallt har jag ganska så stor kännedom i just detta område då jag brukar träna där var och varannan dag...men inget är sig riktigt lik i total mörker kan jag säga:-)

I mitt sök gäng som bestod av mig och krutov... anna och daniel som delade på kocco och robin som extra ögon.... vi fick 5 områden om jag minns rätt nu... att söka i och 3 av dom hade det gått fok hela dagen så det var ju inte så lätt för hundarna men de jobbade fantastiskt bra måste jag säga....

Det var också tufft för mig för jag hade befälet och fick order av polis att där och där ska ni söka...vi tittade på kartan och jag såg att terrängen inte var så gynsam bitvis...Men vi satte fart och började leta.... vi kom ngr ggr till hemsk terräng och jag är mkt skogsvan och hade ungdomar med som 2 av dom är mkt vältränad... Jag ville avbryta söket där för om VI hade svårt att gå i den terrängen hur ska då en gammal farbror på 87 år och som dessutom har mkt svårt att gå... kunna gå där...NÄ det kändes som mkt slöseri....
När vi sökt klart fick jag gå in och rapportera till polisen och de tyckte jag hade fattat rätt beslut...puh....

Det var lika i den andra hund gruppen ...mkt folk som redan varit ute o trampat och letat hela dagen innan vi blev utkallad.

Hur som helst slutade denna sökning lycklig.... gubben på 87 år som skulle plocka lite bär 200 meter från bostaden hade förvirrat sig flera kilometer över berget till andra sidan skogen.... ingen av oss hundgrupper hade fått order att söka i det området ... men alla hundarna hade jobbat mkt bra .... och var mkt nöjda med dom... kl strax efter 24.00 kom vi hem...så vi hade letat i 4 timmar...

En stor eloge till mina barn och robin som hjälpte till och  trots ingen hundvana tog en hund utan knussel och var inställd på att hitta gubbe...

Vi var ju i björn och varg rikt område så en gång var sonen lite orolig när vi gick där i mörkret och pannlampa... tänk om... mamma...tänk om....osv... en del frågor om vad som skulle hända osv... Men det fanns inte i min värld dessa frågor... jag är ju så van att vara i det området så jag tänker aldrig på att rovdjuren är där...
Men jag sa lugnt... dom har vi skrämt bort för länge sedan....och han köpte det rakt av...tror jag för det blev inge mer prat om det...

Väl hemma och lyckliga över att han var återfunnen satt vi ohc gaggade vid köksbordet och summerade händelsen... tänk om vi hade hittat honom , levande eller död...hur hade vi reagerat osv... så gick pratet..

Hundarna fick lite mat för å varva ner och det sa bara tjopp så somnade de gott... skönt...

ja det var gårdagen.... undrar vad denna dag ska bjuda på:-))

kramar om

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback