onsdag ... jobbar dag

Idag är jag på jobbet men får inte jobba. Vi har fått anlita hjälp för att göra mina kontorssysslor... och då måste jag vara här för att visa hur och vad han ska göra... Jag har suttit ca 15 minuter vid datorn... tog ut lite listor mm.. suttit ytterligare 5 min å sorterat papper... när jag kom på att jag kunde stå å sortera papper.... Jag sorterade papper i ca 20 minuter...

Det räckte tydligen för att nu har höger axel börjat domna bort,... liksom halva ryggen och upp i nacken...
Gick och tog en kaffe och en macka....  sitter här nu och känner att detta går inte....hur ska jag kunna börja jobba på måndag när jag känner av efter 40 minuters blandat arbete??

Går dagen var riktigt kul... jag och grannen åkte ut till skogen strax efter 8 på morgonen.... Vi tränade skott då ena hennes hund är lite skott ovan.... VI tränade patrullstig med ljud som gick mkt bra för båda hundarna. Och efter det blev det platsliggning och krutov låg för andra dagen i följd.... ( undrar...skrev jag om detta i går?minnet är bra med kort tydligen... ) Och efter all träning... fick hundarna leka och härja och vi FIKA !...
det var så himla in i norden härligt i skogen så ni kan inte tro....  !!!

Djurprat mitt på dagen. Och senare hade jag fått uppdrag om att prata om problemhundar/problemlösningar mm på en allmänlydnadskurs.
Jag älskar att stå och messa:-) går nästan inte att hejda mig då....fniss..stackars deltagare fniss...

Jag hoppas innerligt att de fick en lite större förståelse för hur otroligt klantiga vi människor är när vi håller på med våra djur. Jag hoppar verkligen att de blev nöjda ohc fick lite nya infalls vinklar till problem... att det är vi som skapar problemen....

Nä detta går inte... jag känner för mkt i axeln

idag är det kanon väder igen... å vad jag längtar ut!!!

må gott....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback