sovmorgon

Måndag morgon och kl är 8... jag är hemma än... konstig känsla.....

Det är på grund av armbågarna och axeln... jag måste till jobbet för att göra löner och vi har även ett möte i dag, men jag sa i fredags... jag kommer till frukost... kl 9,00.... jätte härligt å få börja med frukost...fniss... skämt å sido...det känns jättekonstigt.... att man egentligen inte får sitta vid datorn mm mm ... men armarna ska jag röra men inte det statiska rörelserna som blir när ma n sitter så här som jag gör nu...

Ja ja vi får se hur mitt jobb ska lösas....

Helgen har bjudit på jätte härligt väder.... Anna hjälpte mig i lördags med att plocka in trädgårdsmöbler, vi plockade lite med mina blommor och flyttade det till trappen osv...blev så fiiiint såååå... tänk vad vi kan pyssla i bland...:-))

Mitt fina parasoll blåste ju sönder i sista blåsvädret... vad triiist... men det bar barnen ner till verkstan så får ngn händig karl laga den under vintern... :-)
Nu är det bara foten till prarsollet kvar... alldeles för tungt för mig och armarna nu....
Grillen är kvar, men den får hänga med ett tag till för grilla, det kan man göra länge till...

Tränade lydnad i går morgon / förmiddag... med åsa..hon drog iväg ett sms kvällen före å kolla läget och jag hakade på...söndag mornar är ganska så bra tycker jag för det är bara jag och hundarna vakna, alla andra ligger å sover... .... så då kan man åka å träna och man försummar inte familjen... Men visst önskar jag att få sova ut en söndag... det gör jag...men har man en krutov så har man:-))

Träningen gick mkt bra... men aj vad ont i armarna det gjorde...axeln framför allt...när man belönade och lekte med hunden...
Tänk att man aldrig lär sig av livet på vissa saker... om jag gått mkt mkt tidigare med mina armbågar.... Då hade jag sluppit inflamationen i axeln och det ömma i nacken...men man är van att ha ont här och där och man tycker det är så tråkigt att ta ledigt och gå till doktorn...
Tyvärr så reagerar magen på medicin... med uttasprutta och gaser..mm mm  Men det är jag ju också van å ha.... ha ha...bara man slipper kramperna så går det nog....

Ja ja helgen har varit mkt skön...barnen har hjälpt sin handikappade mamma bra, dock med pust å stön....
Sonen: - Hur länge kommer du att vara så här?
Jag:- si så där i 3-4 månader minst;-))
NI skulle ha sett hans min :-)) !!

Efter ngr sekunder förstod han att jag skojade...
Avslutade kvällen med att hämta sonen från bandyträning 20,30... och vi mumsade på blåbärspaj med vanilj visp...gott gott..Robin kom precis hem från en hockeymatch.. så det blev riktigt mysigt runt köksbordet.

Nu får vi se vad denna dag bjuder på..

må gott 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback