Lunchen borta?

I går när jag var och handlade blev jag så himla sugen på grillad kyckling... så min tanke var att jag skulle göra kyckling och pasta sallad i dag till lunch....

Pastan kokade för fullt och jag fick för mig att jag skulle ut och göra en övning med krutov. Kocco lämnades kvar inne och kycklingen stor säker längst in på köksbänken.... trodde jag...

Jag kom in ett par minuter senare... då är hela kycklingen borta... nä jag över drev... det var kanske om man samlar ihop smulorna kanske 1 dl kvar..... ben, delar av förpackningen till och med hade hon smällt i sig....

Så nu har vi stor koll på kocco... än så länge mår hon hyfsat...

Ja å vad fick vi till lunch.... pasta och köttbullar och lite rester från igår... så trist.... men vi blev mätta i allafall...

HIttade en liten bok som jag hade här hemma... det handlar om TID

* Att inte passa tiden är att slösa med andras tid

* Många har inte en stund över, när de är lediga

* Ge dig tid att stanna upp och njuta av blommorna vid vägen

å den bästa;-))

* När vi blir gamla, smyger sig skönheten in på djupet

Kommentarer
Postat av: Anna

Ha ha det hade varit kul o se din min där...när kycklingen var borta... m mm många sanningar in den boken...jag har all den tid jag behöver..så brukar jag tänka..ibland känns det dock inte så.. :D

Postat av: Carina

Kycklingben är inte bra för små hundmagar :/

Hoppas att hon mår bra fortfarande.



Hi,hi den sissta var bra du ;)

2008-08-03 @ 23:13:58
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Ann-sofie

Gott gott tyckte vovven...ler.

Hoppas han mår bra än.

Hade en liknande händelse med vår GD, men vi kom på henne med hela kycklingen i munnen och hann få ut den, men vilken syn.

Ha de!

Ann-sofie

2008-08-04 @ 19:18:00
URL: http://affib.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback