snart hemfärd

oj vad det går fort... tiden menar jag. Nu är det redan onsdag och jag åker i morgon bitti runt 6 halv 7 tror jag det blir.

I dag var vi på en nostalgi tripp i skogen... där jag alltid red min häst Amoroso, där jag gick mina promenader med min allra första hund Lizzy... oj oj vad det kändes i mitt hjärta... det blev faktiskt lite jobbigt där ett tag... jag fotade lite på min gamla ridstig men den får ni se när jag kommer hem.

Annars har vi som vanligt tillbringat tillsammans runt köksbordet med en FIKA :), eller gått en tur med Marias hundar, eller varit på stan och tittat och FIKAT:)

Ja ungefär så har väl våra dagar sett ut... å tänk vad vi hunnit prata och jamla.... vi kvinnor är väl fenomenala på att jamla på:) EN ALDRIG SINANDE KÄLLA... eller hur:-))

Tänkte när jag åkte hit att jag skulle göra en fotorunda på alla ställen jag bott på här i vimmerby men när jag väl var här så glömdes det bort och jag kom på det nu ... men nu är det för mörkt och jag är mkt mätt och belåten med att bara vara just nu...

Maria är ju så otroligt duktig på att laga mat... varje måltid är en fröjd... jag har nu skrivit av 4 recept som jag kände att ja kanske kanske skulle jag kunna fixa detta... jag blir alltid peppad när jag är här men väl hemma.... usch känns det så svårt.... fniss..

I allafall har jag sovit otroligt bra... varje natt... så skönt... känns som jag har fått sova i kapp lite... så skönt.

Längtar efter mina hundar, men allt skönt å inte ha dom med fniss... man har det så lugnt... att ha en krutov omkring sig dag ut och dag in... fniss fniss det kan ta på en de ,.... han är underbar men intensiv:))

Idag har maria varit hos frissan, jag satt med och fick  FIKA där ja me... men efter 2 timmar fick jag flytta bilen för man fick bara stå 2 timmar där....och Maria fick parkeringsböter där förra gången... 600 kronor fattigare, hon hade dragit  5 minuter över tiden..... 
Men i allafall passade jag  på att åka runt lite och kolla in min gamla stad...
Måste bara säga...Vimmerby är alldeles något speciellt tycker jag... 
När jag kom tillbaka frågade frissan vart jag hade ställt bilen, ... här utanför jag jag glatt... HON- det är bara 15 minuter här utanför...
Nä svarade jag... jag hittade en 30 minuters parkering... HON blev mkt förvånad över vart den 30 minutersparkeringen var...

När Maria och jag kom ut... utbrister Maria... MEN KATS... du har ställt på en avlastningsparkering (heter det så?) DET hade blivit skitdyrt om "LISAN" hade kommit.... fniss... ja ja... jag är allt lite blond:)

Nä snart kommer go Sara in.... med fika till oss... det är granndottern som bakat... så gullig så :)

ha det bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback