fniss

Oscar ber sin dagisfröken hjälpa honom att ta på sig sina stövlar

 innan han skall gå ut i kylan.

 De är jättebesvärliga att ta på och fröken måste verkligen göra  världens ansträngning för att utföra uppdraget.

 När äntligen stövlarna sitter på så säger Oscar:

 - De sitter på fel fot!

 Fröken tror inte sina ögon när hon konstaterar att det är som Oscar  säger, stövlarna sitter fel.

 Hon drar som en dåre i 3 minuter för att ta av dem och börjar om med  en superansträngning för
att sätta på dem igen..

 Då säger Oscar:

 -Det är inte mina stövlar!

 Fröken andas djupt och lägger locket på känslorna för att inte skada

 lilla Oscar som tittar på henne med fiskblick.

 - Ok, säger hon, vi tar av dem då!

 Och sätter igång med samma träning som tidigare.

 - Varför sa du inte det tidigare? frågar hon när hon är klar.

 Oscar svarar då:

 - Det är inte mina stövlar, de är brorsans, men mamma vill att jag  skall ha dem!

 Fröken börjar gråta och, mycket behärskad fast bestämd, sätter hon på

 stövlarna för en tredje gång.

 Sedan lyfter hon upp Oscar, sätterpå honom jackan, halsduk och frågar:

 - Var är dina vantar?

 - Jag la dom i stövlarna!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Hahaha!
Ungar är för härliga!

Postat av: Mia

Ja jäsiken!! *S*

2008-02-29 @ 04:25:40
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Carina

Haha nästan så jag kan känna hur hon känner :-)

2008-02-29 @ 06:27:38
URL: http://skalet2001.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback