snopet värre

Happ... det blir ingen resa... anna och jag får stanna hemma. Daniel vill absolut inte att stora syster följer med. Allra första ggn han sa det trodde jag ju att han skämtade men det har ju visat sig att det är det inte... ett skämt alltså..
Å att Anna har använt sin kvinnliga list verkar inte ha hjälp alls...
Jag har pratat med honom ett antal ggr och jag blir lika ställd varje gång. Daniel är en snäll pojk som är mycket mogen och har stor empatisk förmåga enligt alla lärare han har (det tycker jag också för den delen) för sin ålder.

Så när han säger blankt nej så blir jag sååå paff... HAN vet så väl att få komma till vimmerby betyder sååå mkt för både anna och mig. Han borde förstå hur det känns å ända är det NEJ..
Å jag kan inte hantera det... jag vet inte vad jag ska säga...visst skulle jag kunna köra över honom å säga fan i helvete så bär man sig inte åt.. ...vi åker med punkt slut... men jag  känner att det funkar inte i detta fallet att bara köra över....  å svära behöver man ju inte men jag ville bara förstärka  "överkörningen" :-)
Nä jag finner inga ord... igår försökte jag lite lirkande men .... NÄ
Jag tror att detta är en princip sak och att han har makten över anna fniss...härlig syskon kärlek....

Snopet värre... han är aldrig omöjlig annars ...Det är någon mening med detta så enkelt är det och det visar sig väl så småningom.
Anna å jag får rå om varandra här hemma  i stället.

Jag har flera djurprat som väntar så jag kanske ska klämma in något i helgen...  Jag har även bevakningsträning på lördag mm så det kanske är / var meningen att jag ska vara hemma ta hand om både mina och andras djur....

vi får se..
ÅÅÅ vädret är... klart och fint...solen tittar fram...det är en härlig morgon

Kommentarer
Postat av: Mia

Men det kanske ÄR det som är meningen, du och Anna och djuren?? Fast Vimmerby hade ju inte varit så tokigt... ;-)
Ha en bra fredag!! *L*

Postat av: Kerstin

Hoppas din fredag blir bra ändå!Mina planer gick också i stöpet pga snöoväder!Tröstar mig med att det finns säkert en mening med det med...Trevlig helg!

2008-02-01 @ 10:35:35
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Mia

Vad menar du med djurprat? Nyfiken är jag... :-)

2008-02-01 @ 11:54:52
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Plogflickan

Fniss, börjar syskonen bli stora?
Allt har sin mening.. Ha de så gott nu i veckoslutet.

2008-02-01 @ 12:07:36
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Helen

Ibland är de envisa de där barnen, undrar oxå, kan du kommunicera med våra fyrbenta vänner :) Intressant. Älskar oxå hundar ja o katter men mannen är lite svårövertalad tyvärr.
Ha en trevlig helg.

2008-02-01 @ 15:42:20
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Carina

Funkar inte att du drar några paralleller
för Daniel heller....prova!Låter spännande
med djurprat verkligen :-)

2008-02-02 @ 10:09:55
URL: http://skalet2001.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback