vårlängtan



Nu vill jag ha vår... men herregud varför blir texten BLÅ... jag har inte ändrat ngt! anna??? hjälp!!
 å inte lyder datorn heller på att jag försöker få bort centreringen av texten.... å vad matt jag blir..

VÅR var är du?

Sonens lag förlorade igår, tyvärr... De spelade i mitt tycke en mkt bra första halvlek, i allafall i de första 20-25 minuterna... Men de sätter inte målchanserna... då blir det svårt att vinna.
Den andra halvleken spelade de bra i 2 minuter sedan tappade de allt tror jag.
Förlust med 1-4...hm bara å glömma men det var sura !! och lessna miner igår.

Man blir glad när man läser tidningen... ngr barn har plockat tussilago...HÄR UPPE.... det kändes
overkligt tycker jag... brukar väl inte komma fram förrän i början på april eller?

ja ha vad ska jag babbla om nu då?...
Jo jag fick svar från den amerkanska mamman igår... hon hade nog förstått det mesta jag skrivit...:-)
Jag hade i allafall skickat med lite bilder på hur vi bor, naturen, barnen...
Hon frågade om våra intressen så jag passade på att skicka med en bild på Daniel när han spelar
Bandy.... i svaret jag fick skrev hon något om....
- bandy påminner om vår sport som
vi har här i USA.... det kallas ISHOCKEY och man har int eboll utan en puck...oj hur förklarar
man en puck.... en hård svart disk.....
ha ha h a...de vet inte mycket om sverige inte..
Jag tänkte jag skulle berätta för henne att vi har ishockey och att Sverige blev
OS guld medaljörer och VM guld medaljörer 2006... ( eller minns jag helt fel?)
Någon som minns?




Kommentarer
Postat av: Carina

...plöstligt försvann vårkänslan igen, när det blev gråväder och snö
:/
Politik är kul de gånger man känner att man kan påverka något som man tycker gynnar kommuninvånarna.
Men oftast snurrar valsarna väldigt sakta innan beslut kan tas. Det ska vara remissrundor och beslut fråm många instanser innan det är malt färdigt. Men det är väl det som är en del av demokratin, att så många som möjligt ska blöta och stöta saken innan det verkställs.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback