dagen idag

efter 3 st djursamtal så kände jag att en härlig promenad i skogen skulle sitta fint.... det var 3 st hundar o jag är så glad och tacksam att få förtroendet att prata med människans bästa vän... i dessa fall hunden... TACK.. jag blir lika berörd varje gång...

Tog bilen ut i skogen å så fort jag öppnade bildörren hörde jag korpen...å det gillar jag inte... vet inte varför.. kanske barndomens minnen från kråkguldet eller vad de hette... men försökte slå bort korpeländet:-) ur skallen...

på promenaden  som var lite speciell inte bara för att naturen var så varierande
image223
ena stället bart ohc utan snö och is
image224
för att bara några hundra meter därifrån se ut så här:-)

efter ytterligare hundra meter såg det ut så här
image225

blött å sörjigt:-((

hur som helst... när jag kom till ett ställe såg jag att hundarna reagerade så starkt... kocco gick enbart ca 20 meter framför mig och krutov gick lite längre ifrån... han hade stor koll på oss..gick några meter och sedan stannade, gick några meter och sedan stannade..så höll det på... jag såg själv ingenting trots öppet landskap...vinden låg på bra nog från det håll de hade koll på.... jag fick en stark känsla av varg ! men slog bort den.... kände även en lukt... jag tänkte... direkt på döden... låter hemskt men jag skriver som jag kände det...Fick en känsla av att vargen slagit ett byte, och att de var mätta ohc nöjda... (härlig fantasi jag har va:-))

när vi äntligen passet det där "hemska" så var krutov lite spattig... till och med en rotvälta var lite läskig... han lugnade ner sig och blev normal ... då börjde korpfan att låta igen... jag får lite kalla kårar.... slår bort korpen igen...

hör den en gång till efter promenaden...

När vi kommer fram till bilen hinner jag bara sätta in hundarna i bilen och stänga igen....
Ser jag att det kommer en kille ut i från skogen....där vi nyss hade gått...
 Vi morsar lite snabbt å så säger han: - Säg att du hade hundar med dig... å att det var dina jag såg!...
-Ja jag har hundar med mig...2 st svarta, helsvarta och små....
NEJ... det var inte de här... fan då var det varg.... han pratade en del om hur de hade betett sig och ungefär vart han hade sett dom.... 
Jo visst var det om jag förstod honom rätt ...där vi hade varit....
På hans beskrivning av deras beteende så kan jag mycket väl tänka mig att de hade slagit ett mindre byte och var mätta ohc nöjda.... vi vet ju hur våra tamhundar blir när de är mätta och nöjda innan de går ohc lägger sig...

Men vi vet inte.. med 100 % att det var det,...men högst troligt!.... 

Det var dagen idag... nu väntar renskrivning av djurprat... mat och handling och lite hundträning

hej så länge

Kommentarer
Postat av: Annette

av den erfarenhet som jag har av korpen, så är det nog så att den är där björn och varg är, för där finns det mat,,.Där jag var i skogen idag så hördes korpen på ganska långt håll, vinden låg på rakt mot oss, vovvarna vindade och frustade, chippan höll sig vid mina ben, Gimli var mycket vaksam. Själv hade jag bössan på ryggen, och det känns tryggt!
Ha det bra Kats!
KramiZ från Nettan

2008-01-17 @ 22:38:14
Postat av: Carina

Korp och slaget djur var min första tanke när du skrev korp elände :/
Nästan så det är kusligt att ha Goldie ut själv på vår inhägnadegård när det är mörkt ute.

Postat av: Mia

Huvva! Ja, korp och slaget djur hör ihop men enbart korpen kan vara nog så illa att höra...Vilken tur att du inte såg vargen, den tillhör visserligen ett av våra rovdjur men inte vill jag möta "honom"!

2008-01-18 @ 12:47:53
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: ejmis

Kul att du tittade in i min blogg =)
Vad spännande det låter med djursamtal.

2008-01-18 @ 15:57:03
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback