härlig dag

Tänk om alla dagar vore så här härlig... trots att jag inte tränat hund i dag fnissfniss så har det varit en bra dag.

Bara att slippa gå till jobbet är ju en befrielse som heter duga:-) Sedan har det varit djurprat hela dagen.... efter det åkte jag till stranna stugan
 fast så här grönt å fint var det ju inte fniss....

Ulf och hans pappa är snäll å röjer upp längs älven... så det ska bli fiiiin utsikt... jag hjälpte till så gott jag kunde med att dra ris och förbättra deras väg när de ska hämta ved/timmret... timmer kan ma n int e säga för träna är för små... man säger ved... men i mina öron låter ved som det man stoppar i pannan klyven och klar...
Men ni förstår säkert vad jag menar...

Så jäkla skönt att vara ute och jobba... hundarna var med och de for upp och ner för älvkanten , ut på isen och upp igen, ut på åkern och ner igen så höll de på de sprang jäklar i min själ:-))

Å vi hann med en fika paus också:-))
När det värsta spring i benen lagt sig... ja inte för krutov då men för kocco... så fick de vittring på ngt... såg att krutov plockade upp något på åkern... jag kallade in honom och vad tror ni han hade hittat...
RESTER från ett slaget rådjur... färskt var det... måste vara nyätet... alltså ...nu hittade han bara skanken och klövern men alla vi tre såg tydligt att det var färskt....
Ja ja vargarna är nära.... men de måste ha mat de å.... snälla hundar lämnade över gosakerna till mig...  tack för det:-)) pli på dom i bland då...fniss fniss...

Sonen ska följa med P 15 på bandycup till Åtvidaberg hela helgen,... hastigt och lustigt bestämt idag. Åker på fredag ohc kommer hem söndag eftermiddag/kväll beroende på om de går vidare...
Jätte kul för honom. Tyvärr får ju jag stanna hemma...fniss fniss...

Dottern i huset hann jag bara med en snabb träff... hos hennes pappa...  konstigt det känns å träffa sina barn ngn annanstans... har inte vant mig än och det är mer än 3 år sedan... vänjer man sig ngn gång?!

Hur som helst.... en bra dag och nu tror jag att jag ska slänga mig i duschen och lägga i kull mig på soffan... känns som jag är värd det:-)) fniss

go natt :-))

har jag svammlat som vanligt...eller... skit samma... fniss

Kommentarer
Postat av: Annette

va bra att dom röjer vid "badslänten" som vi säger, det behövs verkligen, det är ju såå fint runt hela den där halvön, och som man inte tänker på för allt sly.
Ses vi på fika nåt tag, kanske?,,
Ha det jätte bra, nu ska jag iväg och jobba, kul natt!!

2008-01-29 @ 21:02:09
Postat av: Lasse

Åtvidaberg på bandycup??
Menar du det Åtvidaberg som ligger strax söder om Linköping?
Det Åtvidaberg där Johan bor??
Vore ju skitkul isf. Då kan du vara säker på att det kommer en supporterskara härifrån!

2008-01-29 @ 21:28:50
Postat av: Kajsa

Haha. häftigt att det är i åtvidaberg, tycker jag. får se om jag och johan tar oss en sväng förbi och tittar. han ska på wiskeymässa så det beror på hur pass bakis han är ;)

Ingen brådska med dropparna, förresten. är bara glad att du ställer upp :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback