nytt år 2008

Som sonen sa i går när jag skulle ringa å surra lite på kvällssidan då han tillbringade nyåret med sin far... Vi ses inte förrän nästa år då mamma.......   det lät de...:-)

gårdagen var mysig .. tillbringades hos ulfs syster yster eva ohc hennes familj... god mat ohc gott vin och en hel del skratt... kl 23,00 åktes det iväg för att smälla raketer.... jag själv satt kvar i bilen då jag är 0 road av sånt där och jag var heller inte klädd för att vara ute... då jag hade klänning och högklackat...

Alla var trötta när ulf ohc pontus hade "smulli" klart så vi åkte till ovanåker och väntade in det nya året genom tv... i våra champanjeglas hade vi vatten í mitt och coca cola i pojkarnas.... 
SKÅL temefan..........

Så kom då det nya året... vi får väl se hur det artar sig.

Jag som är fårvakt då ¨fårfarmarn med hustru åkte till Gävle för att fira in nyåret....  upptäckte att ena tackan inte mådde bra... jag gick in till henne och pratade lite med henne... inte kul kan jag säga... jag blev spysjuk...blä... så jag fattade ett beslut och pratade med de övriga inkl fårfarmarn... att vi skulle göra det bästa av det..

Så nu mår hon så gott.......
det underbara i det hemska!!! när vi stod där för att vi skulle försöka få ut henne... jag kan inte beskriva fö r er hur hon mådde det går inte... men jag försökte förklara för henne vad som skulle hända.... Å jag lovar er att när vi bara fått ut henne i från flocken...blev hon lugn... hon fick en annan blick, hon fick en annan andning och hon blev lugn... hon låg ner och hon nästan blundande och man såg hur hon slappnade av .... HON för stod helt klart...

Djuren ser ju på döden på ett helt annat sätt än vad vi gör det har jag verkligen lärt mig av all djurkommunikation...

Ja det är jobbigt att ha djur när de inte mår bra men det ansvaret måste vi djurägare ha... de har inte valt att komma till oss, mitt ansvar att se till att de mår bra hela tiden...det ska vara kul å vara djur... enkelt.

ja ja... nu sitter man är ensam med sina tankar och funderingar... lite skönt.. man behöver ensamheten emellanåt...

ha en fortsatt bra dag...

fy fan...det är jobb i morgon....usch


Kommentarer
Postat av: Carina

Du är härlig du ;)
Svära in året på detta vis.
Hur var det med tackan igentligen :/...var hon döende?

Postat av: kats

jo hon är på det evigt gröna ängarna... lill hjärtat....

2008-01-01 @ 18:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback