sällskap på promenaden

Yippie ... att anna och robin följde med på promenaden i skogen... utan tjat... kul som fan.

Ta med kameran sa jag till anna så får du kanske några fina bilder....

Nu har ungdomar ingen skogsvana blev jag varse om... å låga tennis dojor båda två..... hm
När anna verkligen !!! hade lessnat på min promenad så precis då frågade robin... vart går den där stigen?

Ja den kan vi ta sa jag...då blir det lite närmare...
Anna- men mamma... hittar du nu då? du går väl inte vilse?

Jag - Nej tok... jag har gått här så många gånger.... det är lungt.... vilse kan man inte gå här i "bäck"... men man kanske inte alltid kommer ut där det var tänkt sa jag hurtigt...:-)

Underlaget blev mer och mer besvärligt då snödjupet blev djupare ohc djupare. å till råga på allt, trampade ma n igenom så var det blött under....stigen försvann i snön och vi gick "oplogat" som jag brukar säga.

Ungdomarna hade lite eller stora problem att gå.....men till sist kom vi fram... jag som hade täten blev mkt förvånad då det visade sig att vi kom fram BAKOM den stigen där vi hade gått in....
Jag lovar... jag tappade hakan....hur kunde detta ske... jag visste ju exakt hur, vart jag skulle gå....
Tydligen int e sa anna so m nu hade blivit 3 år  i humöret ohc hade mkt längre hem nu än nyss.... fniss

Jag frågade anna..... - Älskar du din mamma?:-)
anna- Nä nu ligger hon på minus rejält!...... :-))

jag är nu så fnittrig så jag nästan kissar på mig:-))... JAg tyckte detta var skit roligt....

Ja men sa jag hurtigt... det här är ju livet... det är ju så härligt att vara ute och gå i naturen....å så har det börjat snöa.

Anna- mamma hur är du funtad egentligen... HUR kan detta vara livet...Då har du inte varit med om mycket....

Som gräddan på moset halkade både robin och anna i kull...pladask.... DÅ höll jag på att brista... av skratt...Men jag fick bita mig i tungan rejält... hade jag tappat kontrollen då...... då hade jag nog fått en rak höger av anna;-))

Nu när jag sitter och skriver detta kan jag inte hålla mig.... jag tycker det var så jäkla kul...
Anna frågar ... vad håller du på med.... ? Jag- jag skrattar åt vår promenad idag....

Anna sa- jag kommer ALDRIG att låta övertalas eller luras med ut i skogen igen.
MEN fina bilder fick hon.... å jag ska försöka tjata mig till några stycken som jag ka nbjuda er på...
huj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback